De deelname aan 'De slimste mens ter wereld' was voor Adil El Arbi een geschenk uit de hemel. Voor 'Image', de film die hij samen met Bilall Fallah maakte, was er nauwelijks een promotiebudget. Dat hij in de zetel bij Erik Van Looy mocht gaan zitten op de dag dat 'Image' in de bioscoopzalen kwam, kon niet beter getimed worden. En dat hij zeven keer mocht terugkomen van de redactie, kon er als toetje nog wel bij.
Met resultaat: na twee weken
haalde de film al 26.150 bezoekers. Niet veel in vergelijking met
kaskrakers, maar wel goed voor een kleine en goedkoop gemaakte film als
'Image'.
"Wat het effect van 'De slimste mens' is weet je nooit zeker, maar het zal zeker geholpen hebben," zegt Isabelle Couvreur van Kinepolis Film Distribution. "Al doet ook de mond-aan-mondreclame het goed. Na de eerste week is het bezoekersaantal maar met 14 procent gezakt, terwijl dat normaal hoger ligt. Dat geeft aan dat de mensen er positief over praten."
"Wat het effect van 'De slimste mens' is weet je nooit zeker, maar het zal zeker geholpen hebben," zegt Isabelle Couvreur van Kinepolis Film Distribution. "Al doet ook de mond-aan-mondreclame het goed. Na de eerste week is het bezoekersaantal maar met 14 procent gezakt, terwijl dat normaal hoger ligt. Dat geeft aan dat de mensen er positief over praten."
Voor 'Image' betekent het ook dat
ze al uit de kosten zijn. Omdat de film met zo'n laag budget gedraaid
is, waren er maar 15.000 bezoekers nodig om break-even te draaien.
'Image' moest het in de cinemazalen ook opnemen tegen andere Vlaamse films. 'The Loft', die al ruim een maand speelt, klokt af op 88.800 bezoekers. "Volgens de verwachtingen", luidt het bij de distributeur. Al had Erik Van Looy vooraf wellicht op meer gehoopt. "Een vierde of een derde van ons oorspronkelijke bezoekersaantal zou al een gigantisch succes zijn," had hij in Het Nieuwsblad gezegd. Nu haalt de film nog geen tiende van de 1,2 miljoen bezoekers van Loft (de oorspronkelijke, Nederlandse versie).
'Image' moest het in de cinemazalen ook opnemen tegen andere Vlaamse films. 'The Loft', die al ruim een maand speelt, klokt af op 88.800 bezoekers. "Volgens de verwachtingen", luidt het bij de distributeur. Al had Erik Van Looy vooraf wellicht op meer gehoopt. "Een vierde of een derde van ons oorspronkelijke bezoekersaantal zou al een gigantisch succes zijn," had hij in Het Nieuwsblad gezegd. Nu haalt de film nog geen tiende van de 1,2 miljoen bezoekers van Loft (de oorspronkelijke, Nederlandse versie).
Filmkeuring
Ook 'Welp' doet het goed met
61.000 bezoekers. Die film kreeg ook onverwachte promotie door de rel
rond de filmkeuring. Bovendien zitten in het cijfer de gratis tickets
die via Humo weggegeven werden. 'Violet', ten slotte, de film van Bas
Devos, haalde sinds eind oktober 2.200 betalende toeschouwers. Die film
speelt wel slechts in een klein aantal zalen en is ondertussen ook al op
een veertigtal filmfestivals getoond.
Bron : http://www.demorgen.be/tvmedia/-de-slimste-mens-lokt-volk-naar-image-a2127737/
Bron : http://www.demorgen.be/tvmedia/-de-slimste-mens-lokt-volk-naar-image-a2127737/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten