Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

vrijdag 21 november 2014

Antwerpen zet maandag minstens 100 extra agenten in [Dutch]

Voor de regionale stakingsdag van komende maandag worden in Antwerpen zeker 100 extra politieagenten ingezet. Dat melden de politievakbonden. Er zijn agenten opgevorderd uit de verschillende Antwerpse politiezones, maar ook federale diensten komen bijspringen.
De stad Antwerpen wil er alles aan doen om te vermijden dat de zaken uit de hand zouden lopen, na de incidenten van de grote betoging in Brussel op 6 november. Toen kwamen ruim 100.000 mensen op straat, en veroorzaakte een kleine minderheid rellen waarbij tientallen ordehandhavers gewond raakten.
Antwerpen wil niet dezelfde fouten maken als de Brusselse politie en wil zich duidelijk goed voorbereiden. Zo goed, dat Michel Goyvaerts van de politievakbond NSVP het heeft over een vrij unieke situatie: "De overheid heeft ons beloofd dat ze voldoende maatregelen heeft getroffen om de mensen te beschermen. Buiten het korps van Antwerpen heeft ze extra manschappen gevraagd om bijstand te leveren in Antwerpen. (...) Het gaat niet enkel om lokale, maar ook om federale politiemensen, en dat is wel vrij uniek."

Er worden uitzonderlijk honden ingezet

De Antwerpse politie en burgemeester Bart De Wever (N-VA) willen niets zeggen over extra politiemensen. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) bevestigt wel dat hij uitzonderlijk toestemming geeft om honden in te zetten.
Er waren ook geruchten dat er supporters van voetbalclub Feyenoord naar Antwerpen zouden komen, maar die blijken ongegrond.

Bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/2.36342?eid=1.2154781

Politie doet zijn werk, vind ik, dat is bij schadegevallen desgevallend collateral damage hoor ik bij anderen. Geweld lost bij bij betogingen niks op, is dan weer mijn gezonde mening. Dat werkt contraproductief. Alleen vraag ik me af of dit machtsvertoon van de politie evenredig is met de dreiging? Op de dag van de betoging ben ik bij de tandarts ter voorbereiding van mijn operatie.  Daarna hoop ik op een vreedzame evolutie van wat er ook moge gepland zijn, ik snap de betogers wel volkomen. Wat mij vooral opvalt is dat mensen onderaan de ladder de betogers het meeste steunen. Ik heb persoonlijk absoluut niks tegen ondernemers, op kleine schaal wordt dat misschien zélf mijn toekomst, who knows. Alleen wordt er wel fors gesnoeid, en met geld gegooid om ten oorlog te trekken met F-16's. Ik hoop dat het tot overleg en goede wil langs alle kanten zorgt en dat mensen bereid zijn water bij de wijn te doen, dat geldt voor alle partijen. De uitdaging is van al wie het niet eens is met Michel-1 om met duidelijke alternatieve constructief te inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten