Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

vrijdag 21 november 2014

Dag van de ondernemer [Dutch]

Voor mij rechtse vrienden ben ik wellicht te links, voor mijn linkse vrienden te rechts, tussen twee vuren, ook hier weer een middenpad aanhouden. Ik tracht bruggen te bouwen. Ik kan alleen maar uit ervaring spreken door de ondernemers die ik in mijn leven heb ontmoet en die mijn leven nog steeds verrijken in mijn omgeving. Die mensen werken hard en mogen we ook niet vergeten. Bij deze hou ik vandaag ook rekening met de Dag van de Ondernemer en terecht. Geniet er maar van met volle tuigen.

Ik heb zelf de ondernemertest eens gedaan - ben toch toekomstige tewerkstelling aan het plannen aan de hand van mijn analyses hier en zien waar ik me nuttig kan maken (nu heb ik vooral gratis dingen gedaan, tenzij mijn gezondheid crashte), soit de test gaf aan ... :

Jij bent een geboren ondernemer! Je bent gedreven, nieuwsgierig, je vertelt je verhaal aan anderen en je slaat goede raad niet zomaar in de wind. Maar let op: de juiste karakteristieken en een goed idee maken nog geen succesvolle onderneming. Durven en doen is de boodschap!
Maar kan dat wel? Een eigenlijk spiritueel leven leiden met als doel iets betekenen voor de wereld en dan gaan ondernemen in de toekomst? Dan denk ik eerder aan een vzw-structuur, zonder winstgevend doel ofzo. Ik tast voorlopig nog in het duister. Bij mijn schoonzus-en schoonbroer zie ik dat het kan, maar die werken aan zo'n tempo dat ik nog aftast of mijn systeem dat zou trekken na al die jaren gesukkel met ziekenhuizen en dergelijke. Anyway, na mijn operatie ben ik niet zinnens bij de pakken te blijven zitten en een uitweg zoeken is mijn doel. De wetgeving en mogelijke manieren om iets uit de grond te stampen met maatschappelijk nut afschuiven zijn voldoende kopbrekerij. Ik klink hier als de onverwoestbare rolling stone, geloof me - over mijn lastige momenten van vroeger die immens zijn geweest wijd ik amper nog uit omdat zelfbeklag een mens geen stap verder helpt. Kennis, kunde en mindset bundelen, ten dienste van anderen, dat is mijn droom. Anderen hebben het me voorgedaan, zélfs indien de gezondheid weer eens dwars zou liggen, dus er moet een gulden middenweg te vinden zijn. Ik ga me hier stap voor stap rond informeren, maar eerst zien geopereerd te worden zo snel mogelijk. Eens opgelapt zie ik wel weer verder. Zoals ik al tegen een maatschappelijk werker zei : komt het niet uit de bus kan ik nog altijd op vrijwillige basis iets doen.  VDAB-site en vrijwilligerssites heb ik bij de hand ... ik vind wel wat.

"Al wat beweegt zal in beweging blijven, een keus is er niet, erop en/of eronder, niks wat beklijft, en alles zal verdwijnen, je leven een vuurwerk, of niet" - Simon Vinkenoog

In het hindoeisme gaan ze in de onthechte fase in hun latere leven, als ik nog lang mij mag inzetten, en eindigen zoals deze man, daar zou ik voor tekenen.


Lao Tse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten