Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

woensdag 19 augustus 2015

KLOKKE BELFORT - Our souls are ours

19 augustus 2015
Gegroet iedereen,

'Bad Moon Rising' is de titel van een succesvolle single van Creedence Clearwater Revival. Ik hoorde het voor het eerst uit mijn plechtige communietransistorradiootje komen op een zaterdagnamiddag in de badkuip  ( 45 jaar geleden ... slik ). Ik oefende er later mijn eerste gitaarakkoorden op en leerde er zelfs op dansen ( niet te geloven : the quickstep ! ). Maar van in het beginne ben ik aldoor getriggered door de tekst, o.a. " I see trouble on the way " en  " I know the end is coming soon ". Telkens ik het sindsdien hoorde was er latent een gevoel van onheil en ondergang aanwezig op de achtergrond.

Dankzij het soms vermaledijde internet kunnen we nu vernemen hoe de inspiratie van frontman John Fogerty in gang schoot bij het zien van een onweerscène in een zwartwitfilm uit 1941  " All that money can buy ".

Dit blijkt een soort Amerikaanse remake te zijn van het fameuze Faust-verhaal en situeert zich in de begintijd van de USA. Jabez Stone is het centrale karakter en heeft uit noodzaak een contract gesloten met satan, dat hij uiteindelijk wil verbreken. Er komt een rechtszaak van en hij wordt verdedigd door de lokale politicus Daniel Webster, die dit ook zijn ziel had verkocht ter verwezenlijking van zijn droom om president te worden. De jury is samengesteld door het Mephisto-figuur zelf en bestaat ook uit allemaal mannen die aan de wieg van Amerika stonden maar die stuk voor stuk zichzelf gecompromitteerd hebben.

Je kan hier het indrukwekkende pleidooi zien aan het einde van de film, waarin Webster uiteindelijk pleit voor de vrijheid, dat meer is dan een loos woord :
" It is the morning, the bread, and the risen sun ... ",
it was the reason for making the voyage to come to America.
Mistakes were made, but out of things wrong and right a new thing has come:
a free man with a freedom that includes his own soul.
Yet how can the jury be on the side of the oppressor,
when Stone is a brother, a fellow American?  "

Hij concludeer met de oproep: " Don't let the country go to the devil : free Stone !"

Van zo'n dingen word ik week en ik weet dat ik niet de enige ben. Meer en meer mensen voelen aan dat het hier over de essentie gaat .

We beleven met zijn allen een eindtijd. Met zijn allen staan we te-recht want in ruil voor wat geld en goederen hebben we onze ziel verkocht aan een duivelse entiteit en verloren hierdoor onze vrijheid. En dit niet enkel in de USA: de wereld is een vereniging van staten waarin heel veel mensen vast zitten aan een contract, dat echt heel erg 'fout' is.

Ook nu staat er ons allen een onweer te wachten, dat in aanzet financieel-economisch zal zijn maar zal escaleren en vooral de USA dreigt te treffen. Je moet stekeblind zijn om er de tekenen niet van te zien. In mijn vorige nieuwsbrief gaf ik hiervan een overzicht, dat ik ook op mijn blog heb opgenomen. Ondertussen heb ik er mij nog wat meer in verdiept en is de lijst nog langer geworden. Via deze link krijg je al heel veel basisinfo.

Ik neem mij voor om een aantal aspecten ervan wat uit te diepen in een reeksje onder de titel ' Bad Moon Rising ', wat uiteraard ook verwijst naar de vierde bloedmaan binnen één jaar die eind september verwacht wordt.

Bovendien ben ik bezig met een nieuwe presentatie onder de titel " Alice in wonderland : een pleidooi voor complot=kritisch denken ". Hierin wil ik trachten duidelijk te maken wat er op dit moment aan het gebeuren is en richt ik mij vooral tot de grote meerderheid van onze medemensen voor wie het feestje op de Titanic nog relatief onbezorgd verder gaat. Maandag 7 september wil ik een soort tryout-voorstelling geven.

Dit najaar willen we ook nog enkele lezingen brengen.

De eerste is al vastgelegd voor dinsdag 8 september om 19.30 u in CC De Valkaart. Brecht Arnaert zal er komen spreken over de Shemitah en wat dit voor ons en onze toekomt precies kan inhouden. Brecht is als hoofdredacteur van het beleggerstijdschrift Marcotrends economisch zeer goed beslagen maar is de afgelopen jaren ook wakker geworden. Heel wakker en het is indrukwekkend hoeveel kennis én wijsheid hij heeft vergaard. Ik stuur nog een aparte uitnodiging, maar noteer het alvast in uw agenda.

Later volgen er nog twee lezingen over seks en satanisme. Het betreft twee tendenzen die onvoorstelbaar prominent alomtegenwoordig geworden zijn in onze samenleving . Dit is geen toeval want het zijn twee wezenskenmerken van  hen die zich onze meesters noemen waarmee zij ook de hele mensheid willen besmetten. Beide onderwerpen zullen behandeld worden door Leonard Van Hoeywegen, die velen kennen als de voorzitter van Filosofische Kring Lokeren. Data : 13 oktober ( sexualiteit ) en 3 november ( satanisme ), telkens om 19.30 u in CC De Valkaart te Oostkamp. 

Het zijn hoe dan ook boeiende tijden : de dingen zijn volop in beweging. De meeste mensen die dit lezen ervaren het ook zo : de bouwvallige constructie waarin we nu nog opgesloten zitten is aan het kraken en barsten. Ze moet instorten vooraleer er een nieuwe kan komen.

Het kan er turbulent aan toegaan en van alle kanten wordt de raad gegeven om vooral jezelf niet te verliezen in angst, verwarring of wanhoop. Besef dat uiteindelijk : it's only a ride !
 
Met vrije en soevereine groet ,

Ik, gekend als Peter Arthur Maria; van de familie Vereecke,
geboren op zesentwintig februari negentienhonderzesenvijftig in Sleidinge
en levend als vrij en soeverein mens van vlees en bloed,
crediteur handelend in volwaardige capaciteit als agent en auteur
van de copyright naam met claim op de naam en handtekening:
© PETER ARTHUR MARIA VEREECKE
en/of elke afgeleide daarvan, waarbij alle rechten voorbehouden worden.
Rue du Petit Culot 33
B-5550 Sugny ( Vresse-sur-Semois )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten