Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

woensdag 30 december 2015

Vincent Kompany: ‘Molenbeek wordt verkeerd begrepen’.

Rode Duivel Vincent Kompany neemt het in een interview met de BBC op voor de inwoners van Molenbeek. De situatie wordt verkeerd begrepen, aldus de voetballer. 
'Molenbeek is niet het broeinest van jihadisme dat de media ervan maken', aldus de voetbalspeler van Manchester City in een interview met Today op Radio 4 van de Britse openbare omroep. 'Er loopt heel wat talent rond en er komen veel goede dingen uit Molenbeek.'
'Jammer genoeg werden de mensen daar te lang genegeerd. Het was blijkbaar erg makkelijk om van de radar te verdwijnen. Sommigen konden doen wat ze wilden, zonder dat het opviel.'
'In de buurt waar ik ben opgegroeid, waren zowat negen op de tien mensen moslim. Tijdens de ramadan was ik vaak triest omdat ik mijn vrienden niet veel zag, maar tijdens het Suikerfeest genoten we allemaal van snoep en eten. Ik vrees dat mensen elkaar en hun cultuur niet langer begrijpen. We weten niet meer wat onze buren bezighoudt. We moeten weer leren samenleven.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten