Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

maandag 9 juni 2014

Update ...

Een kleine update. Uit de Agni Yoga leringen putte ik alweer het advies om vreugdevol in het leven te blijven staan. Overigens ben ik heel wat van het boeddhisme aan het bestuderen, samen met een studie van het werk van Carl Gustav Jung. Het moet zo'n tien jaar geleden zijn dat ik in de ban geraakte van leven en werk van boeddhistische boddhisattva's. Ik tracht nu alles nog eens te bestuderen en te integreren. Verder tracht ik stand-by te blijven, want iemand in mijn onmiddellijke omgeving kan nu al mijn steun goed gebruiken, waarvoor al de rest moet wijken. Ik weet na al wat zelfanalyse wat zwakke kanten bij mezelf bloot te leggen, en daar ga ik op termijn van enkele maanden eens deftig aan werken om nog beter mijn best te doen de raadgevingen en tips van verschillende leringen en leraren ter harte te nemen.

Heel veel van wat op dit blog te lezen valt, is een samenraapsel van studie van verschillende onderwerpen. Ik kan alleen maar zeggen dat de leringen van het boeddhisme én de integrale yoga van Sri Aurobindo de test hebben doorstaan, in de zin dat ze werken en pragmatisch zijn. Al de rest moet de lezer of zoeker zelf ondervinden. Wie het veilig speelt, kiest best een weg die algemeen bekend staat als veilig en zuiver, zoals de weg van het boeddhisme, of gelijk welke ander spiritueel Pad dat je tot een beter mens kan maken. Ook het levenswerk van Sri Aurobindo en diens integrale yoga heeft voor mij bewezen waar te zijn en te werken. Al de rest laat ik in het midden. Ik weet des te meer hoe weinig ik weet, en hoeveel ik nog moet leren. Nederig blijven vind ik voor mezelf dan ook heel belangrijk; en humor hebben op het levenspad. Tot slot herinner ik dat de Bhagavad Gita een boek is van onmetelijke schoonheid, dat telkens weer inspiratie schenkt in het leven van alledag. Tot slot respecteer ik alle spirituele wegen van groei, en alle exoterische religies. Overal vind je wel een deeltje van de waarheid terug, wat kan dienen om aan jezelf te werken en een beter mens te worden. Ik heb veel fouten gemaakt op mijn weg in het verleden, en ik hoop dat er een God is die dit vergeven kan. Alle fouten komen voort uit onwetendheid. Het vuur van kennis en wijsheid schijnt een licht op alles, en dan word je weg in één moment duidelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten