Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

maandag 9 juni 2014

Overpeinzingen

Nee, ik weet niet of een New World Order, één wereldregering, ons veel gelukkiger zal maken. Zie het boek van H.G. Wells over de kwestie. Een wereld in vrede is verlokkelijk, maar 'the empire of liberty could just become a tyranny', als ze dat niet al een beetje aan het worden is, gezien de NSA-toestanden. Ik weet niet of een wereldreligie die alle religies zou moeten verenigen wel de oplossing is, als opstapje naar de wereldvrede. Alleen God weet dat, en de boeken die ik gelezen heb waren misschien de Waarheid niet. Wat ik wél weet is dat ik tracht met respect voor eenieder te leven, niet te oordelen, en het in volste vertrouwen aan het Hogere over te laten, mij voornemend mij altijd bij te krachten ten Goede te voegen, wat er ook gebeuren mag. Ik heb respect voor de broederschap van Licht, hoewel ik verder niet weet wie of wat die Meesters van Wijsheid nu werkelijk zijn, en waar ze in het Totaal der Dingen voor staan. Misschien heb ik door de Kabbalah te bestuderen ook wel van de Verboden Vrucht geproefd, mede hierdoor bezin ik mij over wat er allemaal gebeurd is tijdens mijn Theosofische studies - en neem me wederom voor opnieuw te beginnen, elke dag, en voor het Goede, het Schone en het Ware te kiezen. Meer kan ik niet doen.



Nu rest mij nog af te vragen of de RFID-technologie echt wel de oplossing is : [Klik hier voor meer informatie : http://www.veriteqcorp.com/] Ik vind het een griezelige ontdekking en bedank ervoor. Ik geloof in de nonduale werkelijkheid, de synthese van tegenstellingen in de Kosmos, maar als ik een keuze moet maken ooit, zal ik me verzetten tegen dat wat de mensheid knecht. Meer heb ik niet te zeggen. AUM



Tot zover deze overpeinzingen. Ik weet naar Socratische Wijsheid dat ik niks weet. Dit zijn slecht een paar uitingen van een gezond verstand dat bedenkelijk naar de evolutie in de wereld kijkt. En moest iemand de Bijbelse Nimrod tegenkomen, zeg hem twee keer na te denken, alvorens de geschiedenis te herhalen.

Langs de andere kant ben ik misschien teveel beïnvloed door een exoterisch Christendom, gezien mijn voorkeur voor de Aartsengel Michael en het het feit dat Lucifer voor mij nog altijd de gevallen Engel symboliseert - tegenover de 'Lichtdrager' die hij binnen het occultisme is.

Ik weet dat ik niets weet. Mijn lichaam heb ik onder controle, dat heb ik vermeesterd, mijn emoties kan evengoed onder controle houden, nu is de uitdaging mijn mentale twijfels en illusies te boven komen, dan pas zal de ware Transfiguratie een feit zijn, eerder niet.

Over en uit.



Feel free to Join the Underground :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten