Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zondag 25 mei 2014

Mijmeringen over gele zondag, het nieuwe zwart;

Ik wens alle overwinnaars van de verkiezingen te feliciteren met hun resultaat: opvallend triomf voor N-VA, Open Vld deed het goed, Groen! is overal gestegen, Sp.a hield redelijk stand, en PVDA+ en Vlaams Belang zijn afgestraft. De kiezers van de meest extreme partijen van het land bevinden zich nu elders en schuiven op naar rechts, waardoor gewoon rechts al een beetje extreem-rechts wordt, en dat is bedenkelijk. Front National is de grote winnaar in Frankrijk. Er is een tendens bezig in Europa en in Vlaanderen die me zorgen baart. Bruno De Wever, broer van Bart De Wever, die zelf aangaf uit een extreem-rechts milieu te komen (ik ook gedeeltelijk, mijn oom was gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang en maakte me in mijn onwetendheid ooit lid van de partij, waar ik al vlug afstand van nam) schreef een boek over de onderwerpen waar hij en de zijnen goed over op de hoogte zijn:

Greep naar de macht Vlaams-nationalisme en Nieuwe Orde. Het VNV 1933-1945.Bruno De Wever

http://www.dbnl.org/tekst/weve009gree01_01/


Wie wil er nu onder een Nieuwe Orde leven? De geschiedenis herhaalt zich altijd, maar wel onder een andere vorm. Het zijn barre tijden waarbij de zwaksten eerst de prijs zullen betalen. Sociaal-darwinisme, de wet van de sterkste. Hitler zelf zou er nog een portie eugenetica bijdoen, en het feest is compleet, een feest in mineur, wel te verstaan.

Men moet oppassen voor propaganda in de politiek, zeker vanuit extreem-rechtse kringen:


It is not truth that matters, but victory.

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

Ik heb links gestemd, en laat me niet doen. Ik neem me zelfs voor om De leeuw van Vlaanderen te bekijken om de tegenpartij beter te begrijpen, naar het boek van Hendrik Conscience en met een verfilming van Hugo Claus. Hopelijk kan ik zo het ongrijpbare toch een beetje vatten.

Het was geen witte zondag, maar een gele, en geel is het nieuwe zwart. Ik heb N-VA kiezers onder vrienden en familie, alleen beseffen deze mensen niet hoe demagogie en propaganda werkt in de politiek en in de geschiedenis. Jammer, Wir Haben Es Nicht Gewusst!!!

Dit gedicht kan mijn gevoelens verwoorden :

Ik eer de leiders van mijn land,
Hun vlekkeloos parcours,
Leert mij wat macht vooral verlangt,
't geweten van een hoer.

Ramsey Nasr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten