Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

woensdag 30 april 2014

Boeiende reportage : BURN-OUT IN DE ZORG [Koppen]

Burn-out is een beschavingsziekte, die alsmaar uitbreidt. Als laatste bastion lijkt nu ook de zorgsector te sneuvelen. Koppen vond twee artsen bereid te getuigen over hun burn-out.
Dat vraagt moed, want een arts die er onderdoor gaat, is binnen de sector én voor vele patiënten nog een groot taboe.
Neonatologe Anne Debeer van UZ Gasthuisberg werd twee jaar geleden totaal verrast door een totale burn-out. “Er waren wel wat voortekenen, maar ik dacht dat die na mijn vakantie wel zouden zijn opgelost.” Niet dus.
Huisarts Maaike van Overloop kon een burn-out op het nippertje voorkomen. “Ik volgde de raad die ik aan mijn patiënten gaf – ‘neem af en toe tijd voor jezelf’ – zelf niet op. Maar mijn omgeving zag het wel, en stuurde mij – als huisarts – zélf naar de huisarts.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten