Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

dinsdag 11 februari 2014

Professor Michael Maes over CVS [Dutch].


Professor Michael Maes toont aan in zijn boek "Nooit Meer Moe" dat CVS/ME niet 'tussen de oren zit', biologisch aantoonbaar en wel te behandelen is. Ondanks de internationale weerklank van zijn bevindingen, worden zijn methoden in België en Nederland verketterd. Michael Maes was de eerste wetenschapper die aantoonde dat ME/CVS veroorzaakt wordt door ontstekingen die in de cel ontstaan door een slecht werkende darm. Hij stelt zijn diagnose op basis van biologische testen, terwijl andere artsen, alsook de CVS-referentiecentra, deze invaliderende ziekte nog steeds als psychologisch bestempelen. Hij zet ook uiteen dat de opvatting van de overheid inzake CVS en de behandeling in de CVS-referentiecentra zeer ernstige gevolgen voor de patiënten hebben. Ze worden niet adequaat behandeld en hun problemen worden almaar erger. Professor Michael Maes onderzoekt al 25 jaar de oorzaken van depressie, fibromyalgie, stress en ME/CVS. Hij publiceerde meer dan 500 artikelen in wetenschappelijke tijdschriften en is de meest gerefereerde neuropsychiater van Europa. In de internationale literatuur en tijdens de grote internationale ME/CVS congressen is reeds al lang aangetoond dat ME/CVS een ziekte is die gepaard gaat met verschillende samenhangende biochemische en immunologische afwijkingen, die bevestigd werden door genenactiviteitenstudies.

1. Een overactief afweersysteem.
2. Persisterende ontstekingen.
3. Virale infecties bij een deel van de ME/CVS patienten.
4. Dysfunktionele mitochondria (energiecentrales).
5. Verhoogde oxidatieve en nitrostatieve stress, resulterende in schade aan het DNA, essentiële vetten, eiwitten, mitochondria en rode bloedcellen.
6. Verhoogde translocatie van gram-negatieve bacteria (leaky gut of lekke darm).

----------------------------------------­----------------------------------------­­­­­-----------------

Het psychologisch verklaringsmodel voor CVS blijkt niet aan de verwachtingen te voldoen. Volgens een studie die de Belgische overheid in 2006 liet uitvoeren door het KCE bleek dat slechts 6% deelnemers erop vooruit gaat met de gedragstherapie (CGT) en oefentherapie (GET). Bijna 60% werd zelfs zieker door de oefentherapie die word gegeven in de CVS centra. Deze therapie komt dus niet tegemoet aan de noodzakelijke geneeskundige behoeften van de patiënt. De zorg voor ME/CVS patiënten dient dringend vanuit een andere invalshoek georganiseerd te worden. Alles begint bij erkenning van de ernst van de aandoening, de erkenning dat het gaat over een ernstige chronische multisysteem ziekte en niet over "lichamelijk onverklaarbare klachten". Ondertussen bestaan er al meer dan vijfduizend wetenschappelijke publicaties over de biologische oorzaken van ME/CVS en die wijzen de laatste jaren in dezelfde richting, namelijk die van een complexe chronische neuro-immuunziekte.

----------------------------------------­----------------------------------------­­­­­-----------------

Meer info over ME/CVS en huidige gang van zaken :

http://www.hetalternatief.org

http://www.mecvs.net

Bent u het Belgisch ME/CVS beleid ook beu ??
Word dan WUCB activist via deze link :

http://www.wakeupcallbeweging.be

Wetenschappelijke info over ME/CVS :

http://mecvswetenschap.wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten