Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zaterdag 15 februari 2014

Hoe mediteren, door Joeri Fransen

Hoe mediteren :

1) Zet je comfortabel
2) Zet de imaginaire switch/knop af die je lichaam bestuurd...m.a.w. zit stil.
3) Gebruik een focus (bijvoorbeeld de ademhaling)( als vluchteiland) om gedachten te kunnen wegsmijten door ze te overstemmen met die focus en als vertrouwde safeplace/escaperoute door er telkens rustig terug naartoe te gaan nadat je een gedachte hebt opgemerkt.

Praktisch Gevolg:

Door gedachten weg te smijten gaat er uit de normale chaos aangename rust ontstaan. De volledige brainpower word gefocust op minder dingen die daardoor helderder en intenser worden.

Mogelijk positieve gevolgen

Meer Controle om te manoevreren door gedachten ontstaat. Hierna kunnen inzichten komen die uit het "ervaren van" komen,door het aanschouwen van gedachten of emoties of hele films,zelfs wiskundige puzzels die zomaar ontvouwen zonder echt na te denken(alleszins zonder moeite).

Rust brengt meer rust en ontstrest.

Aangename lichamelijke gewaarwordingen kunnen vanzelf komen of opgeroepen worden.

Tijd kan vertraagd worden op een manier dat je bij wijze een boek leest in een paar seconden , meer informatie kunt verwerken en verder kunt redeneren dan in een chaotische normale staat van je hersenen.

Soit, dat is los uit de pols een beetje van wat ik me ervan herinner van toen ik het regelmatig deed enkele jaren terug. Ik was ermee gestopt om de andere kant van het niet-mediteren nog eens te bekijken om zeker te zijn dat ik niet zot aan het worden was.

Nu enkele jaren later besluit ik dat extremen best niet te lang worden aangehouden.

Ik denk dat ik maar eens terug regelmatig wat ga mediteren. Al durf ik wel te zeggen dat het niet persé altijd en voor iedereen goed is. Ook meditatie is niet zwart-wit maar ik raad het eerder aan dan af.

Bij gedacht,Joeri x

http://myscienceacademy.org/.../matthieu-ricard-the-art.../
myscienceacademy.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten