Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

dinsdag 31 december 2013

Gelukkig 2014!

De laatste dagen was ik niet altijd even goed. Ik heb mezelf eens diep in vraag gesteld. Jaren was ik een adept van de theosofie van Helena Blavatsky en Alice Bailey's Lucis Trust (Lucifer Publishing Company). Theosofen zien lucifer als een lichtbrenger, een goedaardige kracht in de wereld. Satan is de goeie in de geschriften van Blavatsky omdat hij zichzelf offtert om de mensen hun intellect vrij te maken. Ik doe hier afstand van. Mijn voorvader Lieven Van Hooymissen had de brouwerij Sint-Michael, naar de grote aartsengel genoemd en ik blijf bij mijn eigen geloof wat betreft goed en kwaad. Theosofie is sterk gelinkt met Weishaupt's Illuminati, althans Meester Saint Germain zou betrokken zijn geweest met oprichting van de orde. Lucis Trust en de Verenigde Naties verdedigen een sociaal-democratische nieuwe wereldorde. Complottheorieën laten dan weer een ander verhaal zien. Vanuit christelijke hoek ziet men eerder een fascistische wereldorde ontstaan met één wereldleider (volgens Christenen de Anti-Christ) en na de onthullingen van Edward Snowden over de NSA is Big Brother me toch net iets te machtig geworden. Ik ben nog steeds bevriend met Mehal Rockefeller, die volgens christenen deel uitmaakt van één van de 13 satanistische bloedlijnen. Mehal is nochtans altijd heel vriendelijk tegen me maar voorstander van een NWO met één wereldregering. Ik bespreek soms met hem sommige complottheorieën en feit is dat veel macht in de handen is van een beperkte elite waar Mehal deel van uitmaakt, zijn oom is David Rockefeller. Ik ben voorzichtig met het vellen van oordelen, dat laat ik aan God over, ik kan alleen maar vaststellen dat ik geen satanist ben hoewel ik ook inwijdingen in theosofische kringen heb meegemaakt. Ik ben er een beetje ontgoocheld in geraakt in dezelfde zin als Jiddu Krishnamurti brak met de vereniging. Eén van de stichters van de Loge Witte Lotus zal wel altijd een vriend blijven. Men moet onafhankelijk van instituten, organisaties en loges de Waarheid kunnen vinden. De ware Loge zit toch in je eigen hart, maar het merendeel van de mensen van de lagere, blauwe graden uit de vrijmetselarij zijn met goede dingen bezig. Pas hogerop wordt het luciferische element belangrijker. Zo las ik:

"One of the most hidden secrets involves the so-called fall of Angels. Satan and his rebellious host will thus prove to have become the direct Saviours and Creators of divine man. Thus Satan, once he ceases to be viewed in the superstitious spirit of the church, grows into the grandiose image. It is Satan who is the God of our planet and the only God. Satan (or Lucifer) represents the Centrifugal Energy of the Universe, this ever-living symbol of self-sacrifice for the intellectual independence of humanity. "----Sister H.P. Blavatsky, The Secret Doctrine  Pages215, 216, 220, 245, 255, 533

Albert Pike, freemason, Morals and Dogma:

LUCIFER,the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darknesss! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual orselfish Souls? Doubt it not!

"No one will enter the New World Order... unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. No one will enter the New Age unless he will take a Luciferian Initiation."- David Spangler Director of Planetary Initiative United Nations.

Ik zie Lucifer nog steeds als een lichtdrager, maar ook als een misleider met een ongelooflijke machtswellust. In de oorlog in de hemel zou ik zeker de kant van Michael kiezen, maar indigo's planten een zwaard van licht en vechten in liefde zonder te oordelen. Het edele middenpad uit het boeddhisme leidt net naar vrede en ik ben nog steeds lerende. Mijn psychische crises met uitingen als depressies en psychosen uit het verleden waren echt voorbereidingen voor inwijding, ik zie het niet als pathologie hoewel artsen me nog steeds medicatie als onderhoudsdosis geven en over occultisme kan je enkel met mensen uit de transpersoonlijke psychologie praten. Ik ben gewoon ongelooflijk geïnteresseerd in wat er gebeurt in de wereld in alle lagen van de samenleving, arm  en rijk. Ik ben geboren onder lotsnummer 8, een nummer dat veel met geld en macht te maken krijgt en niet zelden zelf heel rijk wordt. Toch ben ik een enorm verantwoordelijk mens die bezorgd is om de wereld en al wat leeft, een beetje in de voetsporen van de boddhisattva's wandelend zoals ik ooit de eed aflegde.. Een relatie is de beste leerschool om te groeien, omdat je continu gespiegeld wordt. Je komt jezelf tegen en dat is heel leerrijk en niet iets om van weg te lopen. Binnen de comfortzone is er niks groei en evolutie.

Het occultisme is dus nooit zonder gevaren want je kan vanuit verkeerde beweegredenen op het spoor van zwarte magie komen en uiteindelijk lid worden van de duistere, involutionaire zwarte broederschap die de evolutie van de mensheid tegenwerken, ook wel de loge van het materialisme genoemd. De Grote Witte Loge werkt voor de bevrijding van de mensheid, soms ten koste van zichzelf. Ik ben het grondig oneens met Blavatsky dat we Satan maar moeten aanvaarden als de enige god van deze planeet, de hel der hellen zoals ze al eens noemde. Er is licht en donker,en overal valt het beste uit te filteren. Ik ben geen grote fan van De Geheime Leer. De boeken van Alice Bailey bevatten interessante stukken, maar hun geprofeteerde Christus kan evengoed Lucifer zelf zijn. Bailey's man Foster Bailey, een 32e graads vrijmetselaar schreef al over de mogelijkheid om vanuit de vrijmetselarij toe te treden tot de illuminati, en daar voel ik me niet toe geroepen, hoewel ik mensen ken vanuit die strekking. De theosofie zocht al lang een avatar, een christus, een messias, en Krishnamurti werd uiteindelijk opgeleid om die rol te gaan vervullen, wat de reden was voor spanningen binnen de vereniging. Steiner stapte op, en er bleek een duistere kracht in de vereniging te zijn geslopen, aldus de antroposofie. Steiner wou de mens centraal stellen en de theosofie ontdoen van zijn onzuiverheden. De mysterieën blijven boeiend. Krishnamurti was een indrukwekkend heilig man, maar zo waren er meer zoals Aurobindo, die goede bruikbare tips gaf voor mensen op het pad. Volgens sommigen zitten we in een eindtijd waarbij er een derde wereldoorlog zal komen volgens een brief van Albert Pike om zo de NWO te kunnen realiseren met de opkomst van de Antichrist. Veel invalshoeken, het is een spannende tijd wetende dat macht corrumpeert en dat het Pentagon en de CIA nu niet meteen de meet heilzame instanties ter wereld zijn met een duister verleden van infiltratie van burgerbewegingen die een gevaar kunnen leveren tegen de gevestigde orde. Wat de NSA nu doet is crimineel Orwelliaans en ik hoop dat er beterschap komt. Veel informatie is al naar buiten gebracht en ik ben zelf één van de mensen die daar actief aan meewerkt vanuit een Waarheidsbewustzijn. Licht en Waarheid kunnen de wereld transformeren ten goede, maar er zullen altijd duistere krachten dat proberen te verhinderen. Aurobindo ervaarde hetzelfde met zijn werk met de Moeder en alle discipelen kregen in zijn Ashram met vijandige aanvallen te maken. In het Christendom vocht Jezus met de duivel. De Boeddha versloeg Koning Mara en zo zijn zijn er meer voorbeelden van de testen waar je mee te maken krijgt. Mijn computer werkt meestal tegen tijdens perioden van extreme groei. Ik blijf dol op complottheorieën omdat ik graag macht bestudeer. Ik kies absoluut om goed te doen, en weet dat sommige theorieën soms werkelijkheid worden eens ze bewezen zijn. Maar ik gooi het kind met het badwater niet weg. Illuminisme, loges en occultisme hebben hun waarde als ze goed gebruikt worden, voor de bevrijding van de mensheid, maar je hebt het niet nodig. Je kan ook op je eentje onder de wijs meester, guru of begeleider je weg vinden in de wereld als spiritueel mens. Ik heb altijd veel zelf gedaan. Niet alle leraren zijn zuiver genoeg. Je hebt leraren nodg die vrij zijn van machtswellust en hun ego perfect kunnen overstijgen. De inwijding bij Swami Nardanand was nog wel een meevaller. Allemaal hele zuivere mensen daar. Je moet ook opletten dat je nooit te fanatiek wordt als je het spirituele pad bewandeld, gewoon rustig blijven studeren, mediteren en blijven meehelpen aan de vooruitgang van het ras. Na mijn studies droom ik er toch van genoeg geld te kunnen verdienen om ooit een reis naar Tibet te kunnen maken of Shamballah als uitvalsbasis lijkt me ook heel verlokkelijk om op te zoeken, maar ik moet realistisch zijn. Anno 2014 blijf ik hooggevoelig, levende van heel weinig geld waar ik dan nog van studeer en ik ben nog zeker 2 jaar bezig in de informatica, nu de rechtspraktijk voorgoed een afgesloten geheel is wegens te theoretisch. Daarna zal ik nog werk moeten vinden en dit volhouden en dan kan ik die droomreis misschien wel eens maken.

Blavatsky mag dan wel beweren dat het Christendom de zaken omdraait en dat Satan de goeie is, in de Agni Yoga leringen wordt dat toch niet bevestigd en wordt aangeraden om in het Armageddon de strijd  met de duisternis aan te gaan. Ik blijf dus bij de Christelijke visie op de zaken. Ik wil wel het kind met het badwater niet weggooien, zoals ik al eerder zei, Blavatsky heeft een heel mooi boekje achtergelaten, namelijk "De Stem van de Stilte" waarvan de Dalai Lama zei:

Ik geloof dat dit boek van grote betekenis is geweest voor mensen die op zoek waren naar de wijsheid en het mededogen van het pad van de bodhisattva.
     – 14de Dalai Lama

Je kan het hier gratis online lezen, een aanrader, voor de weinigen http://www.theosofie.net/literatuur/stem.html

Verder noem ik mezelf geen theosoof meer. Ik ben mijn eigen weg gegaan en heb geen houvast van tradities meer nodig. De Boeddha zei al dat we niks moeten geloven omdat het door een traditie is doorgegeven. We moeten ons eigen hart volgen en anders het geleerde verwerpen. Krishnamurti zei: "I maintain that Truth is a pathless land, and you cannot approach it by any path whatsoever, by any religion, by any sect." We moeten het uiteindelijk in onszelf vinden, maar er zijn er die ons zijn voorgegaan en wiens woorden en geschriften een hele behulpzame steun kunnen zijn, want binnen de huidige psychologie is het rond deze onderwerpen triestig gesteld. Krishnamurti zei ook: "All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." Ik had een woedende discipel online op facebook die Krishnamurti verwijt de leringen van belangrijke mensen niet ernstig te nemen, maar K. is uitendelijk zijn eigen weg gegaan zonder de theosofische beweging, en ik geloof dat dat een belangrjk moment is. De keuze om 100% voor jezelf te gaan, jouw waarheid onafhankelijk, ongerept.

Voor de lezers, ik ben dus geen satanist omdat ik Blavatsky lees of vrijmetselaars onder de kennissen heb. Ik leer van iedereen die ik op mijn weg tegenkom, zo simpel is dat. Uiteindelijk werken we collectief voor de bevrijding van de lasten van onze naasten, onze familie, ons volk, ons land, ons continent, en verder ook de wereld als we onszelf als wereldbugers kunnen zien of ontwikkelen. Blavatsky schreef over deze taak: This is an allusion to a well-known belief in the East (as in the West, too, for the matter of that) that every additional Buddha or Saint is a new soldier in the army of those who work for the liberation or salvation of mankind. In Northern Buddhist countries, where the doctrine of Nirmanakayas — those Bodhisattvas who renounce well-earned Nirvana or the Dharmakaya vesture (both of which shut them out for ever from the world of men) in order to invisibly assist mankind and lead it finally to Paranirvana — is taught, every new Bodhisattva or initiated great Adept is called the "liberator of mankind." The statement made by Schlagintweit in his "Buddhism in Tibet" to the effect that Prulpai Ku or "Nirmanakaya" is "the body in which the Buddhas or Bodhisattvas appear upon earth to teach men" — is absurdly inaccurate and explains nothing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten