Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

dinsdag 31 mei 2016

Stakingen, mysterieuze diefstallen, goede moed

De stakingen zijn weer in het land. Een land kan zich kapot staken, tenzij de situatie voor diegenen die staken zo geworden is dat de besparingen werken onmogelijk maken. Ik viel na vies kraantjeswater gedronken te hebben deze week - zonder geld voor een cola - bijna van misselijkheid neer op straat. Is Daens dan toch niet zo ver weg? Ik weet het niet. Ik stel alleen maar vast.

Ik ben een grote fan van Gandhi zijn vredevolle manier van verzet plegen. Hij propageerde geen geweld. Daar schuilde zijn succes. Martin Luther King zei dat bepaalde rechten geëist moeten worden. Ze worden nooit vrijwillig gegegeven. Als ik terugkijk naar de occupybeweging waar ik van het eerste uur bij was, dan ontbrak het daar net aan politieke EISEN. Dat is wat ik de stakers kan meegeven : staak het land niet onnodig lam, maar als je dan toch staakt, kom dan met duidelijke politieke en sociale eisen naar voren waar je niet van afwijkt. Dat kan dan aanleiding geven tot verdere dialoog en debat in wederzijds respect.

Ik weet dat ik niks weet en leer van eenieder die mijn pad kruist, zonder mijn eigen waarheid geweld aan te doen. Gisteren verdwenen bij mij een CD-box van Michael Jackson met enkele favoriete CD's, een brief van CD&V op naam van Van Hooymissen-Ciccone (officieus destijds zo geregeld sinds enige vorm van samenwerking op afstand, de CD Rebel Heart is weg én mijn colloidaal goud werd blijkbaar leeggekapt toen ik naar de winkel was. Nu hoor ik van de buren dat buurman Kris ook van gelijkaardige dingen klaagt, namelijk het verdwijnen van dingen die van hem zijn. Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Mijn vriendin werd reeds in vraag gesteld of zij dit doet, en dit is niet zo. Dit gebeurt reeds jaren bij mij. Dingen worden gestolen , even weggenomen en weer teruggelegd of verdwijnen voorgoed. Twee bergkristallen, een tetraeder een een kubus met een boeddha zijn ook gestolen. Ik kan hier weinig tegen doen dan af en toe eens flink kwaad worden, maar ik weet vanbinnen dat diegenen die hier achter zitten, van overheidswege of particulier, naarmate de transitieperiode vordert, één voor één zullen worden ontmaskerd. Big brother controleert de burgers misschien, er zijn daarboven ook nog hogere kosmische, spirituele, goede krachten, die boven dit alles staan en die éénieder monitoren. In die zin ziet God werkelijk alles en zullen de 'wrongdoers' ten gepaste  tijde naakt staan, en hun gepaste straf krijgen.

Tot die tijd laten we ze in de onwetendheid dat dergelijke praktijken ongestraft kunnen. Their time is coming to an end. Als dat maar duidelijk is.

Aan de stakers : gebruik GEEN geweld, stel duidelijke politieke eisen waar je niet vanaf wijkt en praat die dan in dialoog uit met de regering, met dat besef dat bepaalde rechten geëist worden en nooit zomaar cadeau gegeven worden.

Dieven en pesters : jullie worden gemonitord door de kosmos. Nowhere to run :-)

Michael en Madonna in cd-vorm - jammer dat die leuke CD's weg zijn maar er is zo'n gezegde in het Engels dat luidt : 'That what has been stolen from you remains in eternity".

Ik laat me niet ontmoedigen en blijft gelijkmoedig, goedgeluimd en positief. Als de regering van één staking al gaat klagen, wat gaan ze dan doen als de shift helemaal op zijn hoogtepunt komt? Dit is pas het begin van een wereldwijd ontwaken, verzet, waarbij er tot 2026 overal een geest van revolutie in de lucht zal hangen. We kunnen ons best afvragen hoe we hiermee gaan omgaan. Geen guilliotines zoals met de Franse revolutie liefst, maar zoveel mogelijk oproep tot VREEDZAAM maar toch STANDVASTIG met geloof in de eigen ZAAK zonder af te wijken van de reden van het VERZET. Breng het duidelijk onder woorden, zet het op papier, en eis je rechten op, met respect voor de mening van de ander.

Ik heb niks tegen Bart De Wever, ik respecteer hem als politicus, maar als er zoveel bespaard moet worden, waarom dan altijd vanonder en nooit vanboven aan de piramide?

Ziehier deze bedenking in het Engels :


"We weten door pijnlijke ervaring dat vrijheid nooit vrijwillig wordt opgegeven door de onderdrukker, ze moet geëist worden door de onderdrukten."
Origineel: "We know through painful experience that freedom is never voluntarily given by the oppressor; it must be demanded by the oppressed."
Bron: Brief vanuit Birmingham Jail, 16 april 1963

"Er is niets belangrijker in de wereld dan vrijheid. Vrijheid is het waard om opofferingen voor te doen, het is het waard om er je baan voor te verliezen, het is het waard om er voor in de gevangenis te zitten. Ik ben liever een vrije pauper dan een rijke slaaf. Ik zou liever sterven in bittere armoede met mijn overtuigingen, dan leven in weelde zonder zelfrespect."
Origineel: "There is nothing in all the world greater than freedom. It is worth paying for; it is worth losing a job for; it is worth going to jail for. I would rather be a free pauper than a rich slave. I would rather die in abject poverty with my convictions than live in inordinate riches with the lack of self respect."
Dr Martin Luther King

Protesters be winners like Mahatma Gandhi - read this 


Ik blijf hier zeker nog tot het volgende millenium. Dat staat in de sterren geschreven, hoeveel COINTELPRO's ze nog op mijn loslaten doet niet terzake. We Are Many, They Are Few. RISE LIKE LIONS AFTER SLUMBER
We are victorious


Now let the revolution take it's toll, but do it in Peace, Non-violent, with style, endurance and never back down. Never ever be afraid.

The revolution of LOVE has begun. For the PEOPLE and by the PEOPLE

Amen.

You are all blessed.

kristo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten