Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

maandag 11 augustus 2014

Onderzoek van waarheid - Ridder van het Ware [Dutch]

Na vele jaren van ziekte ben ik ietwat pardoes op een spiritueel pad beland, deed ervaring op als ervaringsdeskundige na een felle crisis in de psychiatrie waar ik zes jaar rond ben blijven hangen om voor de meest uitgestotenen der aarde vrijwilligerswerk te doen. De schendingen van de mensenrechten die ik op mijn weg tegenkwam deden me huiveren bij het misbruik van macht in de psychologie en psychiatrie, het versmelten van zorg en staat, waarbij mensen die om politieke of sociologische redenen ongewenst zijn kunnen worden "behandeld". Verder onderzoek doet je dan vragen stellen over de link met de Spaanse Inquisitie toen de heksen ongewenst waren, het gebruik van mind-control en brainwashing, vooral in de V.S. namelijk MK-Ultra (waar Muse een nummer over schreef), zaken die in het heden en de toekomst nog gebeuren, gaf Dr Colin Ross toe. Ik heb daar toch een deel mystieke mensen aangetroffen en vind psychiatrische bijbel een opsomming van verschijnselen van mensen die zich losrukken uit het systeem, met zichzelf in de knoop liggen, of zelfs "verlicht" beginnen te worden. Freud en Jung waren genieën voor hun tijd, maar hun kennis zou beter gebruikt worden om mensen te bevrijden dan ze te ketenen. De revolutie voor de psychologie van de toekomst, is de stap naar transpersoonlijke en integrale psychologie die tot doel heeft de mens te helen, niet te ketenen. We hebben dan werkelijk geestelijke wijze en nog liever verlichte heelmeesters nodig.

Mijn verdere reis bracht me in de sfeer van de geheime genootschappen en loges waar ik mensen heb ontmoet waar ik bewondering voor heb, veel van mocht leren, en daarna weer mijn eigen weg ben gegaan. Interesse in het occulte zou al een teken zijn van waanzin volgens de gezondheidszorg, terwijl de meeste presidenten van de presidenten van de V.S. zelf vrijmetselaars waren, dus occult. U ziet, de DSM raakt kant nog wal. Indien men mensen zou stimuleren krijg je pareltjes van mensen terug die zich vaak uit eigen beweging gaan inzetten voor een betere wereld. Ik ben ook al lang actief in de Truth Movement, en een beetje in de conspiracy-kringen. Waar men mij vroeger gek verklaarde toen ik in samenzweringen geloofde, ben ik dan zelf maar gaan samenzweren om dat uit te vinden dat het allemaal geen hallucinaties zijn waar mensen over spreken.We evolueren inderdaad naar een Nieuwe Wereld Orde, een wereldregering, althans dat is het plan van de wereldelite, waaronder de Council of Foreign Relations. Ik raakte onderweg bevriend met Mehal Rockefeller, met wie ik al een paar keer van gedachte gewisseld heb aan de telefoon, maar ook vaak van mening verschil, met behoud van respect voor elkaars visie. De elite heeft plannen voor de wereld die doen denken aan Orwell's 1984 of Huxley's Brave New World, tenzij de mensheid haar vrije wil gebruikt en werelddemocratie installeert, wat het oorspronkelijke plan was van de vrijmetselarij voor Amerika (zie The Secret Destiny of America, door Manly P. Hall) wat teruggrijpt op de droom van de oude klassieke filosofen. Het plan lijkt echter gekaapt, en met de Snowden-onthullingen zitten we nu opgescheept met een alziend oog van de Amerikaanse veiligheidsdienst NSA dat iedereen naar believen kan bespioneren. De zogenaamde paranoia van de "schizofrenen" is een realiteit geworden. Denk dus twee keer na voor u iemand "gek" noemt, de persoon in kwestie zou wel eens een zintuig meer kunnen hebben. Hoeveel genieën zijn in het begin van hun carrière niet voor gek versleten, schreef Helena Blavatsky !?

Ik ben na een jarenlange studie van theosofie, en enkele bezoekjes aan een lokale theosofische Loge, terug de weg van Sri Aurobindo en zijn yoga opgegaan, en lees regelmatig over het boeddhisme. Mijn bijnaam is al sinds mijn kindertijd "Kristo", wat Jezus betekent in het Italiaans, maar ik heb daar altijd een wrang gevoel bij gehad omdat de kerk de leringen van Jezus tot dogma's en verboden heeft gemaakt. Ik vind het beeld van een Christus aan het kruis al helemaal niet geschikt, want mijns inziens is Jezus net heel oud geworden. Veel religieuze teksten zijn overdrachtelijk, symbolisch bedoeld. Ik voel meer voor de figuur van Boeddha en Krisha, waar ik bij die laatste de voorliefde voor diplomatie voor de vrede heb vandaan gehaald, en boeddha, tja, ik mediteer al tien jaar, maar heb bewust de boedhisattva-weg gekozen, met name je eigen verlichting secundair stellen aan de verbetering van de toestand van de mensheid.

Hoe dan ook voel ik me gezien de bedenkelijke toestand van ISIS in de wereld, de onrust in Oëkraine, en het conflict in Gaza nu geroepen om de Talmud, de Thora en de Koran te gaan lezen, om die bevolkingsgroepen beter te kunnen snappen. Wij krijgen ons nieuws secundair, kennen al amper de geschiedenis van die culturen, maar staan altijd meteen met een mening klaar, zodat er spanning ontstaat tussen de Arabische wereld en het Joodse volk. Zijn de voorspellingen van Albert Pike sinds 11 september 2011 niet stilaan waarheid aan het worden, en zullen we in die val trappen ons te laten verdelen? Wie het privilege heeft om te weten, heeft de plicht om te handelen, zei Einstein. Geloof me, in de politiek gebeurt niks per ongeluk, en onze gescbiedenisboeken laten maar een heel klein tipje van de geschiedenis achter de wereldoorlogen zien.We verafschuwen de daden van ISIS, maar zijn vergeten wat Koning Leopold in Congo deed met de Congolezen, namelijk handjes afhakken, barbaars!

Ik herinner me Koning Boudewijn nog als een goede vorst, met Albert, Paula en prins Laurent heb ik kort geschreven en Koning Filip waardeer ik. Hij beseft goed dat we in een verwarrende tijd leven (met de mogelijkheid van een grote "clash of civilasations" - dus oorlog). Mijn taak is nu mijn ervaringen neer te schrijven, op dit blog, en in een manuscript, om een boodschap achter te laten voor diegenen die na mij gekomen en opgesloten zijn geweest. Zijn de voorspellingen van Huxley en Orwell een realiteit, zonder dat we het door hebben? Beiden waren lid van de Fabian Society en goed op de hoogte.

Een Rothschild gaf dit stukje film om over na te denken op facebook : A Higher Conscious Conversation - zeker eens bekijken. Mensen als ik willen geen robots worden, zoals beschreven in dit filmpje. Wij willen onze menselijkheid bewaren, en zetten soms ons leven op het spel om dingen te doen ten goede, waar politici vaak niet in de mogelijkheid zijn om dit te doen, zoals onder andere : informatie delen (met respect voor de privacy uiteraard). Ik ben geworden tot een moderne mysticus, half-sjamaan, die genoodzaakt zal zijn iets creatiefs te doen als bezigheid, en verder altijd aangewezen zal zijn op maatschappelijke ondersteuning - mijn zenuwstelsel is té gevoelig om het tempo van de gemiddelde mens in de maatschappij bij te benen. Mijn taak ligt elders: dit blog onderhouden, oorlogen tegenhouden achter de schermen, diplomatiek werk, vaak onzichtbaar, en regelmatig nog eens "crashen" als mijn zenuwstelsel weer overbelast is. Voor hooggevoelige mensen is het niet makkelijk om bezig te blijven, maar we geven niet op. De vervolgingen in de onmenselijke krankzinnigengestichten moeten veranderen, kijk naar Italië, welke hervorming daar is doorgevoerd.

Telkens als een theosoof van krankzinnigheid wordt beschuldigd, zou hij moeten antwoorden met deze aanhaling uit de Lettres Persanes van Montesquieu: ‘Door hun krankzinnigengestichten zo ruim open te stellen voor hun veronderstelde krankzinnigen, proberen de mensen elkaar slechts te verzekeren dat zij niet zelf gek zijn.’ - Helena Blavatsky, in De Geheime Leer

Ik hoop dat de vrijmetselarij van de toekomst zich meer lijn kan stellen met de oorspronkelijke mysteriën, los van politiek voordeel, geld of macht, en dat men alstublieft vrouwen toelaat, zoals dit in de Co-freemasonry al mogelijk is (wel irregulier). Ik heb veel mogen leren, en zal er blijven over schrijven. Het is aan de mensheid nu, en aan alle mensen in leidingsgevende beroepen, zoals politici en staatshoofden, om een democratische wereldorde te scheppen en geen oligarchische of tyrannieke. Een belangrijke uitdaging! In mijn eentje kan ik de wereld niet veranderen, ik kan wel door erover te schrijven, een bepaalde bewustzijn op gang brengen, mensen alert houden, zodat we niet in een globale slavenstaat terecht komen, maar ons blijven baseren op de aloude droom van de klassieke filosofen : werelddemocratie.

Ziezo, ik ben weer bekomen van een collaps van twee dagen van mijn zenuwstelsel. Alice Bailey zal dan toch enigszins gelijk hebben dat discipelen op een spiritueel pad gemakkelijker hartaandoeningen en zenuwstoringen krijgen, dan gemiddeld. Ik schrijf hierboven bewust over taboe-onderwerpen, omdat ik hier een pionier wil zijn om dit bespreekbaar te maken, opdat anderen er later profijt van kunnen hebben.


Momenteel ben ik veel schaduwwerk aan het doen, en tracht het individuatieproces van Jung tot een goed einde te brengen, iets wat eigenlijk levenslang een kwestie is van bijleren vanuit verschillende invalshoeken en ervaringen en verder integratie. Ik ben verre van perfect, ik ben gezegend voor alle wijsheid die ik mocht leren van anderen, ondanks de verschrikkelijke pijn van al de ziekten die ik heb moeten doorstaan die gepaard gingen met mijn mystieke opening. Het Geheim kan je niet verklappen, wie de technische uitleg wilt kan naar de boekhandel lopen en erover lezen, maar de ervaring van het vermeesteren van je fysieke, emotionele, mentale en spirituele aard is een werk van decennia, zoniet levens. Ik vind me in de filosoof Ken Wilber dat hij Freud en Jung evenzeer respecteert, een beetje vervolledigt, maar nooit verwerpt. De Westerse psychologie zal ook de psychologie van het ongeziene moeten worden. Je ziet dit ook steeds meer in de fysica, die met de quantumfysica een revolutie heeft meegemaakt. Hoe meer ik onderzoek, hoe meer ik besef dat ik weinig weet, dat er altijd een andere invalshoek kan opduiken, dat ik nederig moet blijven en niemand moet veroordelen, tegenpolen trachten te verzoenen met elkaar, vrede vinden in jezelf en dan pas in de wereld. Ik ben in mijn persoonlijk leven een warhoofd, een chaoot, de verstrooide professor met zijn hoofd in de lucht die dan struikelt over een steen. Ik ben nog altijd vlug moe. Blavatsky schreef erover dat mensen in wie een bepaald vuur is ontstoken, dat die fysiek soms wrakken kunnen zijn omdat ze verteerd worden door het kundalini-vuur dat alles reinigt. Ik vind het nog steeds jammer dat ik zo weinig vorderingen maak buiten het schrijven in die mate dat ik iets zou willen doen voor de wereld door een website uit te bouwen, of als ik ooit geld zou hebben, veel geld, iets als het Esalen Institute zou willen uitbouwen. Dit zullen voorlopig dromen blijven, want ik heb er het geld niet aan, en ik wil onafhankelijk blijven van het geld van Mehal Rockefeller. Ik wil mensen niet gebruiken voor hun geld. Het draait om zuiverheid en ethiek. Mehal gaf me de adellijke titel in het Huis van Rockefeller, maar dat doet me niks, dat is toch maar ego-gedoe. Ik ben dezelfde mens, en het stelt niks voor. Ik ben me bewust van de negatieve invloed van zijn familie in verleden en heden qua controle van de planeet, maar als je met mensen vriendschap sluit aan de top, en ermee in dialoog gaat kan je hen misschien aansporen het goede te doen, dat beter dan van aan de zijlijn te staan roepen.

Alles wat ik hierboven beschreef van de voorbij jaren heeft me ernstig aan het werk gezet en me aangezet tot studie van psychologie, filosofie, sociologie en spiritualiteit. De gevoeligheid die ik aan boord heb is gebeterd door gewoon door de duisternis van de catharsis en de donkere nachten te gaan, en in september neem ik de draad weer op om een cursus webdesign te gaan volgen, al was het maar om me te blijven uitdagen en niet bij de pakken te blijven zitten. Ergens heb ik spijt dat scholen als de California Institute of Integrale Studies of Naropa University niet in België bestaan, want daar heeft wel mijn hart altijd gelegen wat ze daar doceren. Bij gebrek aan vooruitstrevende psychologie in België, studeer ik dan maar informatie, en de rest als auto-didact. Mijn eigen "sjamanistische crises" heeft deels met roeping voor mijn latere vorming te maken, als een reactie op een ongezonde omgeving, wat een psychiater me onlangs nog beaamde. Dit is allemaal redelijk goed geïntegreerd geraakt, en dus blijf ik verder naar waarheid zoeken om de wereld beter te kunnen begrijpen, en neem mijn verplichting tot studie terug op in september. Ik ben tien jaar kwijt geweest aan ziekteperioden, de C.V.S. die twee jaar geduurd heeft was nog het zenuwslopendste. Ik ben daar uiteindelijk terug van hersteld dankzij homeopathie, vitamines, en hoge doses magnesium en calcium. Ik was net aan de rolstoel ontsnapt. Het valt me op bij het lezen over mystici of mensen die één of ander spiritueel pad betreden, dat ze ook de ene na de andere ziekte te verduren krijgen. Zelfs Helena Blavatsky, zij die de Theosofische Vereniging oprichtte, waar Krishnamurti uit voortkwam, was buiten het veelvuldig schrijven, continu ziek en uitgeteld en lag te bed - alsof het mystieke vuur het lichaam letterlijk verteert. De grote denker Stephen Hawking is geestelijk gezien geniaal, maar zit verder in een rolstoel. De theosofie beschrijft dit fenomeen in haar leringen, dit is een veel voorkomend verschijnsel, gek genoeg.

Ik word bij mijn uiteindelijk integratie van alles wat ik ervaren heb, de jammerlijke opsluitingen tijdens mijn "spiritual emergency" (Stanislav Grof) inbegrepen, nu bijgestaan door een arts die de wijsheid heeft om dit te vatten. Ik tracht hem mijn visie over de toekomst van de psychologie ook over te maken. Het is een ietwat oudere, wijze arts, in wiens wachtruimte schilderijen van de Boeddha te bezichtigen zijn. De wijsheid is daar aanwezig, en dan bloeit mijn hart meteen open. Ik hoop mijn uiteindelijk bevindingen in een begrijpelijke taal voor de wetenschap ooit nog eens na te laten in een boek. Wat ik nu aan het schrijven ben zijn maar dagboekfragmenten.

Wat we van andere culturen kunnen leren is het feit dat sjamanisme "rites of passage" gebruiken, overgangsriten wanneer men een nieuwe levensfase ingaat. Sommige experten op dit gebied denken dat het gebrek aan dergelijke riten, inwijdingsriten, om een nieuwe fase in te gaan, vergezeld door een spiritueel ritueel, zodat de mens in zijn ziel wordt aangespreken, de reden zijn van de exponentiële toename van crises van allerlei aard in het Westen. We zijn materieel zo ontwikkeld, maar missen iets. Daar kan de Westerling nog veel van de Oosterling leren, en zelfs van de zogezegd onontwikkelde Afrikaanse culturen, een geestelijke collaps de voorwaarde is om toegelaten te worden tot het priesterschap van de stam. Het ontbreken van dit spirituele fundament in onze cultuur, los van religieuze ervaring, maar gebaseerd op de ervaring van de geestelijke ervaring zélf, de reden is dat onze maatschappij zélf schizoïde geworden is, en waar de gezonde, gevoelige ziel, een crisis krijgt, als aanleiding om een genezingsproces van dit persoonlijke en collectieve trauma te helen. De Wereld Gezondheidsorganisatie verwacht een énorme toename van dergelijke reacties van individuen op de maatschappelijke toestand van de Westerse maatschappij niet te overzien zal zijn in de 21ste eeuw, aangezien we meer mentale wezens aan het worden, daar waar we voordien amper onze emoties onder controle konden houden. We worden denkende wezens, en zullen dan ook het gebied van het mentale onze crises ervaren. Met deze wetenschap in ons achterhoofd, moeten regeringen zich voorbereiden om dit goed op te vangen. Niet met farmacie en therapie alleen, maar met een geestelijke begeleiding die tot het "Ken Uzelf" leiden in de mens. De mens in contact brengen met het innerlijke weten, de ware gnosis, waar ook de vrijmetselaarsloges zo naar verwijzen - zodat de mens vanuit zijn hart het leven kan leiden waarvoor hij / zij geboren is. De werken van Ken Wilber, Stanislav Grof, John Weir Perry, Carl Gustav Jung, Loren Mosher, Roberto Assagioli en zelfs Abraham Maslow vind ik een leiddraad voor de psychologie van de toekomst. Collectief zullen we deze confrontatie met onze individuele en collectieve schaduw moeten aangaan, willen we tot een integratie komen en een gezonde maatschappij. Dan weet men, dat de grootste krijgers, diegenen zijn die zichzelf onder controle kunnen houden, in plaats van anderen te bevechten. De Dalai Lama gaf al aan dat wanneer men elk kind meditatie leert, geweld na één generatie uitgeroeid zou worden. Het is de wijsheid en wetenschap van de toekomst, zonder meer.

Ik blijf een beetje doelloos zoeken naar een manier om mijn eigen zelfstudie en ervaringen op dit gebied, dienstbaar te kunnen maken voor de maatschappij van de toekomst, door het te boek te stellen, of iets op te richten, maar het ontbreekt me aan geld, een geldig diploma en een onderstroom van mensen, leken en professionelen, die dezelfde droom koesteren. In Amerika, en zelfs in Nederland, leeft dit veel meer. Dit positieve toekomstbeeld staat haaks op de dystopische berichten die ons via Huxley en Orwell bereikten, afkomstig uit de Fabian Society. Deskundigen op dit terrein geven het toe : gaan we naar een wereldorde van de democratie of
tyrannie, dat hangt van ons zelf af. De mensen krijgen de regeringen die ze verdienen, maar er is een ontwaken bezig, dat geeft zelfs Zbigniew Brzeziński aan : voor het eerst in de menselijke geschiedenis is de ganse menselijke populatie politiek bewust en weet ze ongeveer wat er in de wereld gebeurt. Politiek is een zaak van iedereen geworden, wat het voor leiders niet gemakkelijk maakt - want mensen dénken wereldwijd na en informeren zich op het internet naar de waarheid. Dit is een hoopgevend signaal, maar ik begrijp de moeilijkheid van mensen in leidinggevende functies. Het dwingt tot samenwerking, los van hiërarchische machtsverhouding van de overheid versus de burger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten