Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

vrijdag 1 augustus 2014

Bezorgd om Gaza [Dutch]

Ik ben er niet gerust in, de situatie in Gaza. Het houdt me tegenwoordig zelfs 's nachts wakker, omdat ik vrees dat het wereldwijd gaat escaleren als het zo verder gaat. Is de wereld zo dom om 100 jaar na het begin van de eerste wereldoorlog met open ogen weer opnieuw een wereldconflict in te gaan? Ik hoop van niet! Diplomaten wereldwijd moeten blijven streven naar een staakt-het-vuren in Gaza. De VN-verantwoordelijke die in tranen uitbarstte voor de camera, het sprak boekdelen. Onmacht, woede, verdriet, bij het zien van zoveel oorlogsgeweld. Om stil van te worden. Iedereen op de wereld kan blijven vechten om het geweld in Gaza te stoppen. De media kan best zoveel mogelijk objectieve informatie de wereld insturen, die vanuit Gaza zélf komt, van de mensen die daar leven in die hel, dag in dag uit. Ik hoop dat diezelfde media dan ook zoveel mogelijk nieuwsberichten omtrent nieuwe pogingen tot een staakt-het-vuren of een vredesonderhandeling belicht, in plaats van olie op het vuur te gooien, en het toenemende conflict tussen de Palestijnen en Israël in de verf te zetten. Het moet een hel zijn voor de mensen in Gaza, maar ook voor de diplomaten en wereldleiders wereldwijd om dit te zien gebeuren, zonder dat er veel verandert. Ik ben er echt niet meer gerust in, ook gezien de spanningen vanuit Rusland-Oekraïne. Als we het tij niet spoedig keren, escaleert dit, en niemand wil een herhaling van de geschiedenis – als je het mij vraagt. Ik hoop dat iedereen die dit leest dit goed laat doordringen dat het gevaar reëel is. Een wereldoorlog, yes, it can happen again! Laten we er nu iets aan doen, voordat het te laat is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten