Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

woensdag 22 oktober 2014

Eenvoud [Dutch]


 Eenvoud

Ik blijf een eenvoudig mens,
Met open geest.
Vervuld door een oneindige stroom,
Van dankbaarheid.
Ja, de wereld en de mensheid,
hebben hun scherpe kantjes,
Doch, het harde heeft me
alleen maar zachter gemaakt.
Stil en ontvankelijk,
Want al wat ik mocht leren,
Is me ooit door anderen aangereikt,
En al het goede dat ik nog mag ervaren,
Leeft in deze wereld der mensen.
Zo loop ik stil en nederig,
Achter de mensenmassa aan.
Ik neem waar, observeer,
Hoe het leven voortbestaat.
Temidden oorlogen en conflicten,
En zie een rust en een pracht,
Die nimmer zal vergaan.
Dat te beseffen,
Daarvoor zeg ik : 
"Bedankt, merci,
het is toch zo schoon!"
Ik zal het mij mijn leven lang
nooit laten ontgaan,
Van en door deze mensen,
De schoonheid te blijven
leren en observeren,
Erover regelmatig te mediteren,
Wat het voor ons op deze aarde,
De moeite waard blijft maken,
Samen vooruit te blijven gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten