Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zaterdag 27 juni 2015

Swami Prabhupadha over Zijn reis naar Amerika.

Dierbare Heer Krishna, U bent deze nutteloze ziel bijzonder genadig, maar ik begrijp niet waarom U mij hiernaar toe heeft gebracht. Nu kunt U met mij doen wat U wilt.

Maar U zal wel iets voor mij te doen hebben - waarom zou U me anders naar deze afschuwelijke plaats hebben gebracht?
Het grootste deel van de bevolking hier leeft in materiële hoedanigheden, onwetendheid en hartstocht. De mensen hier gaan helemaal op in het materiële leven en denke dat ze heel gelukkig en tevreden zijn.
Ze hebben daarom geen smaak voor de transcendentale boodschap van Vasudeva, Krsna, en ik weet niet hoe ze deze boodschap ooit zullen begrijpen.

Maar door Uw grondeloze genade is alles mogelijk,
want U bent de bekwaamste van alle mystici.
Hoe zullen ze de transcendentale emoties
va devotionele dienst kunnen begrijpen?
O Heer, ik kan alleen om Uw genade bidden,
zodat ik hen van Uw boodschap kan overtuigen.

Door Uw wil zijn alle levende wezens
in de ban van deze illusionerende energie geraakt
en daarom kunnen ze door Uw wil
ook weer uit de greep van deze illusie worden bevrijd.

Het is mijn wens dat U ze bevrijdt.
Alleen als U wilt dat ze bevrijd worden,
zullen ze Uw boodschap kunnen begrijpen

De woorden van het Srimad-Bhagavatam
zijn Uw incarnatie. Als een wijs persoon
Uw boodschap herhaaldelijk in alle
ontvankelijkheid aanhoort,
zal zij haar kunnen begrijpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten