Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

donderdag 25 april 2019

Extract uit mijn manuscript 'Ethica Mystica'. (Dutch)

"Ik begin een toestand van Turiya te ervaren. Als ik slaap, blijf ik bewust van mijn droomstaat. Ik besef vaak dat ik droom. Het is nog anders dan lucide dromen, ik kan de dromen niet sturen, ik ben gewoon bewust aan het slapen wanneer ik slaap. Anders kan ik het niet omschrijven.Gisteren had ik een deugddoend gesprek met Michael, mijn vriend en begeleider. Hij vond het goed dat ik Hadewijch, de grote mystica, van onder het stof der vergetelheid heb gehaald. Ik lees momenteel haar visioenenboek en geniet ervan. Verder is er een klein boekje aangekomen met de visie van Sri Aurobindo over de toekomst van de planeet en de mensheid. Ook dat ga ik graag bestuderen.Mijn moeder zal een pasta voor mij maken straks, vegetarisch. Ik at soms nog vlees de laatste weken en een weinig eieren, maar zal dit vandaag uit mijn dieet schrappen op aanraden van Dr Gabriel Cousens, die ons via het internet waarschuwde dat men van dagelijks eieren eten meer kans krijgt op diabetes. En dat een gezonde, evenwichtige geest bestaat als men vlees uit zijn of haar dieet schrapt. Ik hou me eraan het eten van vlees tot een absoluut minimum te beperken. Ook het eten van (Franse) kaas, zou ik moeten beperken, maar ik ben er zo dol op! Het is een voorrecht deze twee aartsengelen altijd in mijn omgeving te hebben ter begeleiding en bescherming. Mijn tweede naam Gabriel draag ik op aan muzikant Gabriel Rios, uit dank. Ik ben zo zelf tot aartsengel verworden. Maar Michael staat nog steeds hoger in de engelenhiërarchie. Ik heb bewust voor een iets nederigere positie gekozen. Ik heb een kort bericht aan de Paus in Rome gestuurd met de vraag om Hadewijch en Hildegard von Bingen officieel heilig te verklaren. Ik hoop dat de man gevolg geeft aan deze smeekbede. Ik heb mijn huiswerk goed gemaakt. Hildegard en Hadewijch zijn twee voorbeelden voor de Kerk. Ik moet van Michael wat meer eten, in plaats van altijd maar te vasten. Ik ben het redelijk gewoon met amper wat voedsel te overleven, maar straks zal ik graag – op aanraden van Michael – een maaltijd meer tot mij nemen."
Uit 'Ethica Mystica' door Kristof Gabriel van Hooymissen 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten