Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

donderdag 14 november 2013

Marlies + mijmeringen

Marlies zit hier naast me op haar smartphone te tokkelen, die ze van mij cadeau kreeg. Als ik terugblik op de bijna zeven maanden dat we samen zijn, dan stemt me dat gelukkig. Ik had het nooit durven dromen, het feit dat het zo goed ging gaan. Marlies is gewoon mijn vrouw, en mijn beste maatje en alternatief genoeg om bij me te passen. Ik ben nooit een alledaagse burgerlijke jongen geweest, zeker niet tijdens mijn rock 'n roll jaren, en ik ben aangenaam verrast met het feit dat er nog alternatief denkende vrouwen bestaan op deze aarde. Ik zie zoveel afgevlakte burgermensen, zonder erop neer te willen zien, maar er is toch meer joie de vivre mogelijk in ons grijs bestaan. Ik heb nooit begrepen dat er voor sommige mensen niet meer bestaat dan hun werk en dat ze daarvoor alles zouden willen opofferen. Ik vind studie en werk belangrijk om te blijven groeien, maar vooral voor dat. Als het een dwang wordt, zonder dat er fun bij komt kijken, hoeft het voor mij niet meer. Ik filosofeer dan ook vaak over het feit dat een paar hele rijken en machtige families deze aarde in hun bezit hebben, en het merendeel van de mensheid vaak gedwongen wordt een slaafs bestaan te leiden om dan nog maar net het hoofd boven water te kunnen houden, financieel dan. Het zou ook anders kunnen, daarom blijf ik een voorstander van een degelijke basisinkomen voor iedereen op de planeet, zonder de dwang om wat dan ook maar te moeten doen om in leven te kunnen blijven. Leven en het recht op leven is en blijft een basisrecht dat te verdedigen valt, willens nillens. Er is genoeg voor ieders behoefte op de wereld, maar niet voor ieders hebzucht. Armoede zou verboden moeten zijn bij wet, en niemand zou iets te kort hoeven te komen. Dat weet je pas als je zelf hebt moeten struggelen voor een degelijke basis aan leven en kwaliteit van leven. Met Marliesje zie ik me nog wel een leuk leven opbouwen en goede dingen doen. We houden ontzettend van elkaar en ze is een enorme stimulans voor mij om niet in slaap te vallen in het leven. Ik hoop bij haar te kunnen/mogen blijven op lange termijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten