Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zondag 31 juli 2016

Esoterie, Aartsengel Michael, de Profeet Mohammed, Benjamin Creme, Simon Vinkenoog.

Het was een leuke zondag. Ik heb mijn oude vriend Charles Jarvis bezocht die me attent maakte op een documentaire over David Bowie. Die ga ik dadelijk helemaal uitkijken. Charles heeft meer muziekgeschiedenis op zak dan ik, dus dank je Charles om me hier attent op te maken. Ik las bij Simon Vinkenoog dat mensen die op hun tijd vooruit lopen in de wetenschappen en de kunst zo interessant zijn om te volgen. Ook schreef Simon dat de Aartsengel Michael de belangrijkste kracht is die strijdt tegen de duisternis in de wereld die de controle over de planeet tevergeefs probeert te grijpen. Ik draag bewust altijd een blauw T-shirt, een referentie naar Michael. Verder bestudeerde ik nog een boek van Benjamin Creme. Hij schrijft dat mensen met drugsproblemen aan geestelijke armoede lijden en dat ze vaak geen enkel sprankeltje hoop hebben om hogerop te geraken op de maatschappelijke ladder. Creme vindt het belangrijk om mensen met dergelijke problemen zelfrespect te geven, en een gevoel dat ze er wél bijhoren. Afkicken, voor wie erin slaagt, is vaak de enige manier om vooruit te geraken in het leven.

Creme schrijft ook dat mensen die de gave hebben om creatief te zijn, via muziek, schrijven of andere kunstvormen gezegend zijn. Velen hebben dat geluk niet. Mensen in die positie mogen hun talent nooit opgeven en kunnen het gebruiken om van daaruit zelfs de wereld een betere plek te maken.

Over de Meester die de Profeet Mohammed is, over hem schrijft de esoterie dat Hij niet de Meester is die naar buiten zal treden. Wel schrijft Creme dat Mohammed een discipel zal sturen om de Islam te corrigeren in de fouten (eventuele dogma's) die erin zijn geslopen. Ik ben benieuwd wanneer dit zal gebeuren. Hetzelfde doet de Meester Jezus voor het Christendom.

Esoterie kent geen geheimen, zolang het goed gebruikt wordt ten dienste van de mensheid is het in wezen heel bonafide. Achter alle grote denkers, wetenschappers en kunstenaars stond direct of indirect de spirituele broederschap, ook dat schrijft Benjamin Creme.

Wat men ook slecht durft te schrijven over de aartsengel Michael. Onderzoek altijd het hele plaatje, en wat men je NIET vertelt, ik denk hierbij aan Michael Jackson, die misbruikt zou geweest zijn om zijn Neverland ranch te laten gebruiken voor mindcontrol-doeleinden. Michael Jackson wou hieruit breken maar het lukte hem niet. David Icke postte er reeds een interessant artikel over. Is hij (Michael Jackson) dan schuldig? Ik denk het niet. Dat ze de mensen maar eens vervolgen die Michael Jackson misbruikten. Hopelijk komt ooit de hele waarheid over de zo misbegrepen Michael Jackson helemaal aan het licht.

In Vrede,

kristo

https://gracemj.wordpress.com/2010/02/02/david-icke-interview/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten