Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zondag 7 juli 2013

Swami Nardanand en integrale yoga

Ik ga donderdag naar Schiplaken, naar De Lotus bij Rosemarijn waar Swami Nardanand aanwezig zal zijn om mensen op het spirituele pad te begeleiden. Hij is over heel de wereld bekend  voor zijn shaktipath inwijding. Mijn ontwaken van mijn kundalini gebeurde al jaren geleden, heel ontregeld met talloze psychosen onderweg. Na mijn laatste opstoot werd me zware medicatie gegeven waar ik veel last van heb en ik hoop deze zo snel mogelijk te kunnen afbouwen. Ik ben benieuwd hoe de Swami me raad zal geven voor mijn verdere pad. Ik volg eigenlijk de integrale yoga van Sri Aurobindo, maar zit daar even in vast in een soort van lethargie waarbij ik met moeite schijn verder te komen. Het supramentale mag van mij naar beneden komen, maar het blijft weg. Ik zit in een overgangsfase volgens het boek van Satprem over Aurobindo, en moet nu gewoon geduldig afwachten tot de volgende stap. Ik lig nog regelmatig volledig plat te bed voor enkele dagen als mijn zenuwstelsel het dreigt te begeven, en dan ziek ik dat gewoon uit. In september moet ik er staan voor de vervolgopleiding rechtspraktijk, dus ik heb nog gedurende de zomer om veel te groeien en te rusten. Mijn vorige crisis was een spirituele, waarbij ik iets teveel in de Bhagavad Gita was opgegaan en de grond onder mijn voeten was verloren. In de instelling waar ik op krachten kwam deden ze het af als pure schizofrenie, wat zo jammer is aan de zorg tegenwoordig. De pre-trans-fallacy is nog heel gangbaar binnen de zorg. Ik heb wel degelijk een spirituele crisis gehad dus de Swami komt als geroepen. Eindelijk iemand waarmee ik op hetzelfde level kan praten want mijn weg is al heftig en eenzaam geweest tot nu toe. Ik zet de integrale yoga van Aurobindo verder en probeer het zo goed mogelijk in mijn dagelijks leven te integreren. Het uiteindelijke doel is voortdurend in het supramentale Waarheidsbewustzijn verankerd te zitten. Ik ben benieuwd wat de Swami van deze weg vindt. Hier vind je een degelijke uitleg over supermind http://en.wikipedia.org/wiki/Supermind_%28Integral_yoga%29
Hier heeft de psychologie en zeker de psychiatrie nog maar weinig kaas van gegeten, dus er is nog werk aan de winkel om deze dingen aan te bieden op universiteiten wat integrale psychologie betreft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten