Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

woensdag 26 december 2018

Ik doe Kerst-onderzoek voor mijn aankomend boek "Magdalene, the Restoration of the Goddess". (Dutch)

Het waren leuke Kerstdagen, hoe dan ook. Ik heb me toch enigszins vermaakt, hoewel ik op Kerstavond niet meer gedaan heb dan wat tijd doorgebracht met Maria, en ik heb drie dozen Madeleines opgegeten als Kerstmaal. Mijn bibliotheek groeit gestadig, maar het kost me handenvol geld om al die boeken aan te kopen. Ik spaar er het eten voor uit mijn mond, maar het is het waard.

Ik bestelde onlangs "Boete zonder schuld", van Jan Beirens, over een rel bij het Grootoosten van België (vrijmetselarij). Ik tracht het te begrijpen en vind het boeiend om te leren van de fouten van het verleden. Ik heb hoegenaamd niks tegen de vrijmetselarij, maar blijf er wel geboeid over lezen. 

Ik las verder nog in één van mijn favoriete boeken "The Da Vinci Code" van Dan Brown. Hoewel vrijmetselaars beweren dat het fictie is, is het dan toch goede fictie. Het stemt tot nadenken.

Ik lees er de boeiende beschouwing dat het woord "hairesis" keuze betekent. Degenen die het oospronkelijk verhaal van Christus kozen waren de eersten die aan heresie of ketterij deden. Ik rook nog steeds sigaretten en sigaren als een ketter :-)


Verder bestelde ik het boek "Parzifal" van Wolfram van Eschenbach. Het beschrijft de reis van een Graalridder die op zoek gaat naar de waarheid. Het 'Gnooti se auton' of "Ken Uzelf" is daarbij mijn leiddraad. Nog steeds ben ik op zoek naar familieleden die ver weg wonen, hetzij in de Verenigde Staten van Amerika, hetzij in Frankrijk of elders.

Socrates beweerde dat wie zichzelf kent het universum en de Goden zal kennen. Het is een levenswerk om op zoek te gaan in de diepste lagen van ons Zelf, maar desalniettemin heel boeiend. Het is in de spiegel kijken, telkens weer.

Barbara Marciniak heeft een prachtig boek geschreven 'Brengers van de Dageraad, lessen van de Pleiaden' (Engels: Bringers of the Dawn, teachings from the Pleiadians). Het interessante daar is haar benadering over sexualiteit als een brug naar Hoger Bewustzijn, en de stelling die ze poneert dat ketters hun tijd ver vooruit zijn. Hoe dan ook, de Inquisitie, de vroegere vervolging van de heilige Catharen, de kruistochten en dergelijk meer, het is meer dan achterhaald. De Kerk mag hiervoor zeker wel eens een Mea Culpa slaan.




Make love, not war :-)


Sexualiteit als een brug naar Hoger Bewustzijn is heel gezond, als het evenwichtig gebeurt. Een versmelting van mannelijke en vrouwelijke energieën, het hieros gamos, wat ook gezien wordt als een rituaal in het heilige huwelijk. Niks verkeerd aan natuurlijk. De Davidster of het schild van David brengt mannelijke en vrouwelijke energieën perfect in evenwicht en creëert zodoende harmonie.


Het pentagram van Venus, ook alweer een verwijzing naar het heilige vrouwelijke.


De Franse lelie als het heraldisch symbool van "La douce France", het Tweede Heilige land, waar ik enorm van hou.


Verder nog aan te kopen, het boek van Michael Baigent over het Heilig Bloed en de Heilige Graal, van zodra er centjes extra zijn. Veel studeren eerst alvorens ik er zelf een bescheiden werkje over maak.



De Kelk als - alweer - een verwijzing naar het heilige vrouwelijke.


In het verhaal van Parzifal wordt ook verwezen naar de Chateau de Foix, een prachtig Catharenkasteel in Frankrijk met een stevige knipoog naar Maria Magdalena ;-) Wagner maakt er een prachtige Opera over.







Verder wens ik te besluiten met het gratis advies dat Plato ook zou geven : "Wees vriendelijk, want iedereen voert een harde strijd".

Alle goeds, Zalig Kerstfeest en een spetterend, onstuimig en oneindig gelukkig 2019 voor IEDEREEN :-)

Kristo(f) Gabriel Carina van Hooymissen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten