Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

donderdag 31 maart 2016

Slacht(offer)en maar ? Daar is de Lente.

Goede vrienden,

Wie wakker wordt ontdekt dat de wereld heel anders draait dan hem voorgehouden was. Maar hij begint ook met heel andere ogen te kijken naar het leven, de mens, het heelal. Vragende ogen : zou er een zin zijn ?

Ook ik verloor gaande mijn zoek-tocht mijn geloof in wat onze moeder de enige heilige katholieke apostolische kerk ons eeuwenlang voorgehouden heeft aan dogma's, geboden, verboden, mysteries, enz. . Maar wie graaft onder het puin van deze ( gelukkig ! ) uit elkaar vallende constructie vindt heel wat interessante frisse inzichten, die een heel verrassend licht werpen op de zuivere spirituele bron die ondanks al die manipulaties is blijven stromen en waaraan men zich nog steeds kan laven.

Vroeger was dit voor mij de goede week : woensdag biecht, donderdag voetwassing, vrijdag kruisweg, zaterdag stillekes zijn en zondag jubelen in de hoogmis om de terugkeer van de klokken. Met de chocolade eieren uiteraard.

Nu hou ik in de paar weken voor het pascha-feest graag enkele voorstellingen van mijn Mattheuspassie-presentatie. Het is mijn manier om na te denken over de grote mysteries zoals die ons voorgesteld zijn vanuit de christelijke traditie. Zowel het Mattheus-evangelie als de bewerking ervan door Bach bevatten een ruim geschakeerde rijkdom aan religieuze, menselijke, muzikale, artistieke, spirituele items en betekenen voor het hart een weldadige douche.
 
 
Dit lammetje hoeft echt niet geslacht geworden om goed je pasen te kunnen houden ....
Gisteren mocht ik te gast zijn in Someren bij Gerard, Maridet en Elke in hun Lambertushoeve en deze week zijn er nog twee voorstellingen gepland ( telkens om 19.30 u ) :

 
  • woensdag 23 maart in het Monasterium Mariakluizen te Zegelsem (Brakel) bij broeder Yvan
  • donderdag 24 maart in het Centrum De Weg te Wiekevorst ( nabij Herenthals ) bij Reine Deceulaer
Jullie zijn allemaal van ganser harte uitgenodigd net zoals jullie ook altijd welkom zijn om te verblijven in ons gasten-huis en hier in deze prachtige streek te genieten van rust, ruimte, stilte en natuur.
 
Genegen groeten aan eenieder en een fijne paastijd !
 
 
Met vrije en soevereine groet ,

Ik, gekend als Peter Arthur Maria; van de familie Vereecke,
geboren op zesentwintig februari negentienhonderzesenvijftig in Sleidinge
en levend als vrij en soeverein mens van vlees en bloed,
crediteur handelend in volwaardige capaciteit als agent en auteur
van de copyright naam met claim op de naam en handtekening:
© PETER ARTHUR MARIA VEREECKE
en/of elke afgeleide daarvan, waarbij alle rechten voorbehouden worden.
Rue du Petit Culot 33
B-5550 Sugny ( Vresse-sur-Semois )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten