Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

zaterdag 21 februari 2015

Prins Laurent: "Sinds mijn coma praat ik met de doden" [Dutch]

Prins Laurent (51), broer van koning Filip, spreekt in een interview met de krant La Dernière Heure over twee opvallende fascinaties: het hiernamaals ("Ik spreek al een jaar met de doden") en het Arabisch ("een buitengewone taal"). De prins zegt bovendien in grote mate gefascineerd te zijn door de Koran.
In het interview met La Dernière Heure gaat de jongste zoon van koning Albert en koningin Paola geen onderwerp uit de weg. Zo bevestigt Laurent dat hij Arabisch leerde en die taal ook overbracht op zijn kinderen. 

Hij vindt aanleren van het Arabisch even belangrijk als het Nederlands: "Mijn kinderen kunnen nu al het Arabisch alfabet opzeggen. Ik ben al een tijdje gefascineerd door het Arabisch." Al haast Laurent zich om te zeggen dat hij "absoluut niet bekeerd is". "Maar het klopt wel dat ik de Koran lees, want dat is het enige boek dat voor alle Arabisch sprekenden gemaakt werd. Het is ook het enige boek dat in een Arabisch geschreven is, dat voor ieder van ons toegankelijk is." 

Hiernamaals
De prins vertelde ook hoe z'n leven veranderde toen hij in maart vorig jaar enkele dagen in een kunstmatig coma gehouden werd na een longontsteking. "Ik spreek sindsdien met twee à drie spirituele voorvaderen", zegt hij, al wil hij hun namen niet geven. "Ik heb er elke dag contact mee. Ik praat met ze, ook al zijn ze dood. Ze antwoorden ook. Niet met woorden, maar met tekens of signalen. Ik begrijp wel dat sommigen dat idioot vinden, maar het is gewoon zo.
Bron: Het Laatste Nieuws
Bron : http://www.demorgen.be/binnenland/prins-laurent-sinds-mijn-coma-praat-ik-met-de-doden-a2225472/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten