Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

vrijdag 21 juni 2013

Ik ken rijke mensen, ik ken arme mensen, maar wat ik vooral veel gezien heb in mijn eigen leven en daarbuiten in vrijwilligerswerking is armoede onder de mensen, vaak verdoken. Ik ben al jaren voorstander van een degelijk basisinkomen voor iedereen, maar vraag me af of het er ooit doorkomt. Ik leef nu zelf van 60 EUR per week, hoewel ik een paar rijke vrienden heb, maar op wiens geld ik niet uit ben. De reportage op Panorama "Arm Vlaanderen" doet toch harten breken. Ik zit een beetje in dezelfde situatie, weinig geld en toch opzij moeten houden om de opleiding te kunnen betalen, die wel ettelijke honderden euro's per jaar opslorpt. Beleidsmakers en politici, pak nu eens voor eens en voor altijd de armoede aan. Het moet de wereld uit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten