Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

vrijdag 16 juni 2017

De eenvoud van het dagelijks leven.

De eenvoud van het dagelijks leven. Elke dag alert zijn, waakzaam genietend, vergevingsgezind zijn, niet vasthouden aan woede, de onschuld en ontvankelijkheid van een kind bewaren. Die eenvoud, daar maakte Michael, psycholoog in Antwerpen, me al attent op. Ook de Bhagavad Gita leert het. Ja, ik geloof in God en zal dat blijven doen. Alle lijden dat je ziet registreren en mijmeren over het vinden van oplossingen in de wetenschap dat mensen die best zelf leren, onafhankelijk van anderen. Ook blijft het belangrijk de oorzaak van het lijden weg te nemen, in plaats van aan symptoombestrijding te doen. Van de dood ben ik niet bang - moest die ooit komen - ik heb al geleefd en geleden en leer nog zoveel bij elke dag. Ik las verder over Theresa van Lisieux. Interessante materie. Ik schrijf liever teksten dan dat ik met muziek bezig ben. Ik luisterde nog naar de klassieke muziek van de graaf van Saint Germain, verspreid door Manly Palmer Hall. Verder tracht ik Franstalige en Italiaanse kranten te lezen. Vrede aan alle wezens

Kristo, 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten