Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

donderdag 2 juni 2016

David Goffin: 'Plaats op wereldranglijst niet zo belangrijk'.

David Goffin was erg teleurgesteld na zijn nederlaag tegen Dominic Thiem in de kwartfinales van Roland Garros. "Ik ben ontgoocheld, want ik had de kansen om door te stoten. Maar ik ga nu proberen al het goede mee te nemen naar Wimbledon." 
In een wedstrijd waar de mentale veerkracht even belangrijk was als het geleverde spel, kreeg Goffin bij 5-3 in de tweede set een uitgelezen kans om op zijn eigen opslag twee sets tegen nul voor te komen. Dat deed hij niet en ook in de tiebreak liet hij een setpunt onbenut, waarna Thiem het aantal gewonnen sets weer in evenwicht bracht en vervolgens ook set 3 en 4 won.
"Ik heb geen kristallen bol, maar de match had er ongetwijfeld anders uitgezien als ik de tweede set gewonnen had", vertelt Goffin. "Ik denk dat ik gedurende een groot gedeelte van de wedstrijd beter speelde dan hem, tot het einde van de derde set. Maar hij gaf niet op, hij bleef maar vechten om terug te komen en begon beter en beter te spelen."
"Ondanks de regen en het zware terrein, slaagde hij erin om de ballen heel hard te blijven slaan. Ik slaagde er niet meer in om hem pijn te doen, onder andere door de natte ballen. Hij was agressiever en hij zocht steeds succesvol de lijnen op. Chapeau! Hij verdient zijn plaats in de halve finales."
Op de wereldranglijst klimt Goffin maandag naar de elfde stek op. "Dat wist ik niet eens", vertelt Goffin. "Het is ook niet zo belangrijk, het is maar een cijfer. Wat ik onthou is dat ik hier voor het eerst een kwartfinale van een grandslam speelde. Ik ga nu proberen al het goede mee te nemen naar Wimbledon. Ik wil vooruitgang blijven boeken en nog meer wedstrijden winnen."
Thiem beseft dat het anders had kunnen lopen donderdag. "Gedurende de volledige tweede set zag ik niet hoe ik deze match ging winnen", aldus de Oostenrijker. "David was veel beter. Ik wist niet wat te doen want hij retourneerde heel goed. Dan kwam er die tiebreak waarin ik een ongelooflijk niveau haalde. Dat heeft alles veranderd."
"De omstandigheden waren erg moeilijk. Ik denk dat de kansen 50-50 waren tussen hem en mij. Het is raar, want we zijn begin juni en het is amper 11 graden en het regent. Hij paste zich het best aan in de eerste twee sets en vervolgens heb ik de bovenhand genomen."
Dus is het Dominic Thiem, winnaar van drie tornooien in 2016, die vrijdag oog in oog komt te staan met Novak Djokovic voor een plaats in de finale van Roland Garros. "Het zal verschikkelijk moeilijk worden. Ik denk dat hij een klasse boven alle andere spelers uit steekt. Maar ik voel me nog altijd goed in vorm en de match begint met 0-0. Alles wat ik kan doen, is het maximum geven en voor de volle 100 procent geconcentreerd zijn", besluit de 22-jarige Oostenrijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten