Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

maandag 27 juni 2016

Daniel Termont : "Ik heb niets, maar dan ook niets te maken met de Optima-groep of Optima Bank." (!!!!)

'Men heeft in alle valse aantijgingen nog geen enkel feit kunnen aantonen, en dat zal ook nooit lukken'
Daniël Termont
Gents burgemeester Daniël Termont (sp.a). © belga.
OPTIMA BANK "Ik heb niets, maar dan ook niets te maken met de Optima-groep of Optima Bank." In een opmerkelijke videoboodschap roept Gents burgemeester Daniël Termont (sp.a) zijn onschuld uit. Ook hij wil - net als zijn partijgenoten - dat er een onderzoekscommissie komt naar de failliet verklaarde Optima Bank.
"Hoeveel onrecht, valse aantijgingen en valse berichtgeving kan een mens incasseren? Ik ben ook maar een mens", steekt Termont van wal in zijn vijf minuten durende videoboodschap. Termont werd de voorbije weken genoemd in het Optima Bank-dossier, omdat hij goed bevriend zou zijn met CEO Jeroen Piqueur.

"Natuurlijk ken ik Jeroen Piqueur. Ik was op zijn trouwfeest vele jaren geleden - en ter plaatse heeft men mij daar gevraagd een woordje te zeggen, wat ik met veel plezier heb gedaan", zegt Termont. Maar dat hij goed bevriend is met de CEO ontkent hij. Dat hij iets met Optima-groep of Optima Bank zelf te maken heeft klopt volgens de sp.a'er evenmin. "Men heeft in alle valse aantijgingen nog geen enkel feit kunnen aantonen, en dat zal ook nooit lukken." Termont beklemtoont dat hij zelfs geen doodgewone zichtrekening heeft bij Optima. En ook de stad heeft geen enkele band met de failliet verklaarde bank, aldus de burgemeester.

Mandaten

 
'Men heeft in alle valse aantijgingen nog geen enkel feit kunnen aantonen, en dat zal ook nooit lukken'
Daniël Termont
In de video somt Termont ook zijn mandaten op: "Die vergoedingen zijn allemaal publiek raadpleegbaar." En met private bedrijven heeft hij evenmin banden. "Het enige dat ik bezit, is mijn eigen huis, waarrvoor ik nog steeds een lening afbetaal voor verbouwingswerken die ik een jaar of acht geleden heb laten uitvoeren."

De burgemeester wil - net als zijn partijgenoot Peter Vanvelthoven - dat het faillissement rond Optima Bank tot op het bot uitgespit wordt. "Maar ik kan zeggen dat ik zeer op mijn gemak ben, want ik heb daar echt niets mee te maken."

Naar eigen zeggen kreeg Termont zijn boodschap "niet verkocht aan de pers" en ging hij daarom over op het maken van de ietwat opmerkelijke video. "Ik ben 24 uur op 24 beschikbaar voor de Gentenaar", besluit Termont, die toevoegt dat hij openstaat voor vragen en opmerkingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten