Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog

Know Thyself - Welcome @ Kristo's blog
David - I adore the community of saints / Gelukpa's

maandag 11 april 2016

Gaten in de tijd;

Marokkaanse meid
Wat je me toen zei
Is lang blijven nazinderen
Wat is toen gebeurd
Rond expo '58
Officier van de politie
Deed me nadenken
"Zozo, interessante studie,
zou ik ook moeten doen."
"Kijk naar die P.V.,
hij leek wel van de midde-leeuwen."
Komen we daar vandaan
Of gingen we daar naartoe
Bart weet jij meer
Of doet het er niet toe?
Kalenders kalenders
Tijdswijzen en tijdsheiligen
Waar is dat gat in de tijd
Wat is er gebeurd
Wist Einstein meer
Waarom zijn er 13 maanden
Op een jaar
En denken we dat er slechts twaalf zijn
Ontbreekt er echt zo een intermezzo
Van 500 jaar
Waar is de werkelijkheid naartoe
Weet David meer
Armoe troef
Buddha zei dat het de Weg is
Dat het ons bevrijdt
Dat we er niet over hoeven te zeuren
Broeders groot en klein
Maak ons leven tot een festijn
Verzuur het niet
Zet het om in goud van leven
En goud van eeuw
Maar het is niet al goud wat blinkt
Enkel Gabriel
Enkel Gabriel
Marokkaanse meid
Wist jij meer
Ik werkte met je samen
Ik hoop dat jij ook nog leeft
Gaten in de tijd
Gevuld van spirale mensenzeeën
Wat vreemd is de werkelijkheid
En we proberen het ons allen te her-inneren
Omvatten heel de mensheid
Liefden vriendelijkheid en mededogen
En niet zomaar voor de mooie ogen
Maar oprecht bezorgd
Boeddha's en boddhisattva's huilen mee
Mohammed is Gabriel man of vrouw
Het houdt me bezig
Het zet me aan tot schrijven
Het is niks voor oude wijven
Prins Gautama
Daal nu neer
Want de werkelijkheid deed zeer
Ooit zullen we het allen weten
Zullen ons spookverleden overstijgen
De weg is lang,
Nederigheid troef
We hebben nog minstens 9 jaar voor de boeg
Tot de zonsverduistering in leeuw in 2025
blijven we sterk en gaan we niet verminderen
Alleen vraag ik me af
Wat betreft het mysterie van de Marokkaanse meid
Is er echt een groot gat in onze tijd?
Veel van Waarheid werd ons nooit verteld
En is nu onderzoek van elke held
Werd ik geboren op het dak van de wereld
Of houdt iets anders de mensen bezig?
Ik geef het over aan mensen en goden
En laat me niet valselijk betoveren
De werkelijkheid een vreemde zaak
Beter vergeven in plaats van
'Ik zet het jou betaald'
Broers en zussen
Wees nu moedig
En vertel me
Over vader en moeder
De ontbrekende gaten
In verleden, heden en toekomst
Dienen op tijd gevuld
Liever dat dan een werkelijkheid gehuld
In leugens en foute pro-gram-matie
In juni voor ieder proclamatie
Hebben we allen een goed rapport
Liefde is een werkwoord
En niet een sport
Dames heren
Hef nu het vergrootglas
Over de gaten in de tijd
En vertel me
Hoe het werkelijk was.

K. - 2016 (???)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten