Volgens De Bock zal het stadion, in tegenstelling tot wat de Brusselse regering beweert, de overheid wel degelijk een aardige duit kosten. "Denk maar aan parkeerplaatsen, of de sloopkosten van het Koning Boudewijnstadion", zegt De Bock in Le Soir. "Ook de verlenging van de metro is kostelijk: 25 miljoen euro per kilometer."
Het FDF-parlementslid speelt ook de emotionele kaart. "Het huidige stadion is een belangrijk symbool, een van de weinige in Brussel", zegt De Bock. "En hoe gaan we het stadion, gefinancierd door de privé, in Grimbergen noemen. Koning Boudewijn in ieder geval niet. Het Interbrew-stadion misschien?"
Het Koning Boudewijnstadion wordt volgens De Bock dan ook best behouden. Om zijn eis kracht bij te zetten begint hij een online petitie.
Timing niet haalbaarDe Bock haalt verder uit naar Brussels minister Guy Vanhengel (Open VLD) en Brussels schepen Alain Courtois (MR). "Zij hekelen nu, wat ze gisteren nog verdedigden", klinkt het. De Bock verwijst naar hun voorstellen uit het verleden om het Koning Boudewijnstadion herop te bouwen op de Heizel.
De FDF'er verwijst ook naar de renovatie die het stadion onderging om het geschikt te maken voor het EK van 2000. "Dezelfde mensen die daarvoor pleitten, willen nu dat het stadion platgegooid wordt."
Volgens De Bock is het onmogelijk dat er in 2020 al een nieuw stadion staat. "Er bestaat geen enkele haalbaarheids- of milieustudie en je kan de metro niet op zes jaar tijd verlengen", klinkt het. "Het is mogelijk dat de omwonenden een gerechtvaardigde klacht indienen, wat de werf met jaren zal vertragen."
De Bock vindt dan ook dat men het idee van de kandidatuur voor het EK best laat varen. "Deelname aan een internationaal tornooi mag niet de motor zijn achter een nieuw nationaal stadion", besluit hij.